اشتباه محاسباتی آمریکا از رفتارهای اخیر کره‌شمالی؛ واشنگتن در پی برهم‌زدن فضای دیالوگ بین دو کره است

12:55 - 16 ارديبهشت 1397
کد خبر: ۴۱۷۳۲۷
رسانه دولتی کره‌ شمالی در تحلیلی نوشته که تصمیم پیونگ‌یانگ به خلع سلاح هسته‌ای شبه‌جزیره کره نتیجه فشار تحریمی نیست و به آمریکا هشدار داده تا رویکرد صلح‌طلبانه کره‌ شمالی را نشانه ضعف تعبیر نکند.

اشتباه محاسباتی آمریکا از رفتارهای اخیر کره‌شمالی؛ واشنگتن در پی برهم‌زدن فضای دیالوگ بین دو کره استبه گزارش گروه بین‌الملل ، رسانه دولتی کره‌شمالی می‌گوید تصمیم پیونگ‌یانگ به خلع سلاح شبه‌جزیره کره نتیجه تحریم‎های آمریکا نیست.

خبرگزاری رسمی کره‌شمالی (KCNA) روز یکشنبه با اشاره به اینکه تصمیم کره‌ شمالی به پاکسازی شبه‌ جزیره از سلاح هسته‌ای در نشست تاریخی روسای دو کره در 27 آوریل، نتیجه فشارهای تحریمی آمریکا نبوده می‎افزاید که پیونگ یانگ به مقامات آمریکا هشدار می‎دهد که تا افکار عمومی را با چنین اظهاراتی فریب ندهند.

کره‌ شمالی طی ماه‌ها و سال‎های گذشته به خاطر توسعه برنامه هسته‌ای و موشکی تحت تحریم‎های شدید سازمان ملل و آمریکا قرار گرفته‌ است.

رسانه رسمی دولت کره‌شمالی نوشته آمریکا نباید به‌عمد با استقرار تجهیزات نظامی راهبردی در کره‌جنبوبی و طرح مسائل حقوق بشری کره‌شمالی را تحریک کند.


KCNA به نقل از سخنگوی دولت کره‌ شمالی تأکید کرده‌ است: اظهارات مقامات آمریکا و همچنین استقرار تجهیزات راهبردی در کره‌جنوبی را تنها می‌توان تلاشی خطرناک برای نابودی فضای گفتگو و دیالوگ بین دو کره و برگشت همه‌چیز به وضعیت قبلی تفسیر کرد.

به گفته این مقام کره‌شمالی اگر واشنگتن در اشتباهی محاسباتی اقدام صلح‌طلبانه کره‌شمالی را نشانه ضعف تعبیر کند و همچنان به اعمال فشار و تهدید نظامی علیه کره‌ شمالی ادامه دهد، این اقدامات و اظهارات برای حل مسئله خلع سلاح هسته‌ای سودمند نخواهد بود.

دونالد ترامپ، رئیس‌ جمهور آمریکا، که قرار است در هفته‌های آتی با رئیس کره‌شمالی دیدار و گفتگو کند، گفته است آمریکا همچنان به تحریم‎ها و فشارها علیه کره‌ شمالی ادامه می‌دهد و اشتباه دولت‎های پیشین آمریکا را تکرار نخواهد کرد چرا که موضع سخت‌گیرانه وی موجب شده کره‌ شمالی پای میز مذاکره بیاید.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *