شکنجه‌گران فرانسوی چگونه تروریست‌های سوریه را به آدم‌کش‌های حرفه‌ای تبدیل کردند؟

21:40 - 15 ارديبهشت 1397
کد خبر: ۴۱۷۱۵۸
وب‌ سایت شبکه خبری جهانی «بی‌بی‌سی» در گزارشی داستان شخصی در سوریه را روایت کرده که چگونه با آموزش شکنجه‌گران فرانسوی به جلادی حرفه‌ای تبدیل و صدها نفر را به قتل رسانده‌ است.

به گزارش گروه بین‌الملل ، وب‌سایت شبکه خبری جهانی «بی‌بی‌سی» در گزارشی داستان شخصی در سوریه را روایت کرده که چگونه به جلادی حرفه‌ای تبدیل و صدها نفر را به قتل رسانده‌ است.

نامش «خالد» است، پس از فروپاشی سازمانی داعش در سوریه و آزادسازی پایتخت خودخوانده آن یعنی شهر «الرقه» از سوریه فرار کرده و داستان زندگی‌اش را در گفتگو با شبکه جهانی «بی‌بی‌سی‌» روایت کرده‌ است.

روایت خالد از شکنجه گران فرانسه


«خالد» بدون اشاره به تاریخ دقیق می‌گوید پیش از آغاز ناآرامی‌ها 2011 در سوریه می‌گوید که روزی دعوت‌نامه‌ ویژه‌ای برای او فرستاده شد و به همراه پنج تن دیگر تحت آموزش مربی فرانسوی کشتار با تپانچه، ترور با سلاح‎های مجهز به صدا خفه‌ کن و سلاح‎های تک‌‌تیرانداز را فرا گرفته‌ است.

روایت خالد از شکنجه گران فرانسه


«خالد» و دوستانش انواع روش‎های قتل و کشتار را زیر نظر شکنجه‌گر فرانسوی فرا می‌گیرند.

به گفته «خالد» اهداف تمرینی آنها برای آموزش قتل معمولاً سربازان ارتش سوریه بودند که در درگیری‌ها به اسارت گرفته شده بودند، به این اینصورت که آنها را دست‌ و پا بسته در مکان‎های سخت و دشوار قرار می‎دادند تا هدف تک‌تیراندازها قرار گیرند و یا اینکه گروهی از بازداشتی‌ها را ردیف می‌کردند و از «خالد» و دوستانش خواسته می‌شد تا یکی از آنها را با دقت هدف‌گیری کرده بدون آنکه دیگر افراد گروه هدف گلوله آنها قرار گیرد.

روایت خالد از شکنجه گران فرانسه


براساس گزارش «بی‌بی‌سی» «خالد» و دوستانش پس از فراگیری این آموزش غیرانسانی و خونین، به سرکردگان اصلی گروه «احرارالشام» ارتقا می‌یابند که با شرکت در ناآرامی‌های 2011 گرفتار زندان می‌شوند اما پس از مدتی آزاد می‌شود و در اواسط سال 2013 که ارتش سوریه از شهر الرقه عقب‌نشینی می‌کند، گروه احرارالشام تلاش می‌کند تا گروه‌های تروریستی رقیب را کنار بزند و کنترل شهر رقه به دست گیرد.


«خالد» که در گروه «احرارالشام» به آدم‌کشی حرفه‌ای تبدیل شده بود به علت اختلاف‎های درونی به جبهه النصره، شاخه القاعده در سوریه می‌پیوندد و در اوایل سال 2014 که داعش کنترل شهر الرقه به دست می‌گیرد «خالد» به عنوان یک نیروی امنیتی به خدمت داعش در می‌آید.

«خالد» در خصوص فصای حاکم بر شهر الرقه در زمان داعش می‌گوید: داعش شهروندان شهر را به دلایلی احمقانه مانند عکس‌‌گرفتن، استفاده از موبایل، سیگارکشیدن، گردن می‌زدند، شکنجه و اعدام می‌کردند.

روایت خالد از شکنجه گران فرانسه


این تروریست و جلاد حرفه‌ای در پایان بدون احساس پشیمانی تأکید می‌کند پیش از آنکه از سوریه خارج شود بیش از 100 نفر را به قتل رسانده‌است.


برچسب ها: جلاد داعش

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *