هدف سیاست ارزی دولت آرامش و ثبات در بازار ارز بوده است/ همه نیاز‌های ارزی در سیستم جدید با شفافیت کامل قابل تامین است

15:16 - 06 ارديبهشت 1397
کد خبر: ۴۱۵۱۵۶
دسته بندی: سیاست ، عمومی
رئیس جمهور گفت: هدف سیاست ارزی دولت آرامش و ثبات در بازار ارز بوده است که لازمه رشد پایدار اقتصاد کشور است.
نیاز‌های ارزی در سیستم جدید با شفافیت کامل قابل تامین استبه گزارش گروه سیاسی ، حسن روحانی در جلسه ستاد اقتصادی دولت که امروز برگزار شد، از تلاش‌های صادرکنندگان که موجبات رشد صادرات غیرنفتی و حضور گسترده‌تر ایران در بازار‌های جهانی را فراهم کرده اند، قدردانی کرد.
 
وی گفت: هدف سیاست ارزی دولت آرامش و ثبات در بازار ارز بوده است که لازمه رشد پایدار اقتصاد کشور است و بیشترین کمک را به تولید کنندگان و صادرکنندگان برای برنامه ریزی فعالیت‌های اقتصادی خود می‌کند. برای تحقق این هدف، همفکری و همکاری بخش خصوصی و بانک‌ها ضروری است.

رئیس جمهور اظهارداشت: درآمد ارزی کشور در شرایط کاملا اطمینان بخشی است و همه نیاز‌های ارزی در سیستم جدید با شفافیت کامل قابل تامین است.

در این جلسه مسوولان اتاق بازرگانی، صنعت، معدن و کشاورزی ایران، کنفدراسیون صادرات، انجمن صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی، انجمن صادرکنندگان پتروشیمی و خانه معدن و مدیران بانک‌های دولتی و خصوصی، با تشکر از استقبال دولت از نظرات فعالان اقتصادی، اتخاذ سیاست ارزی جدید توسط دولت و بانک مرکزی را ضروری شمرده و آمادگی خود را برای همکاری کامل اعلام و پیشنهاد‌های خود را برای رفع ابهامات و اشکالات اجرایی ارائه کردند.

روحانی با تشکر از همکاری فعالان اقتصادی با اجرای این طرح، تاکید کرد: در سیستم جدید ارزی، صادرکنندگان در فروش ارز خود حتی یک روز نباید معطل بمانند و بانک‌ها باید برای جذب سپرده‌های ارزی مردم، تشویق و تسهیلات لازم را فراهم کنند و مجموعه سیاست‌های اقتصادی کشور در جهت حمایت از رشد مستمر صادرات هماهنگ شود.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *