تعیین معاون ویژه در دادسرا‌های سراسر کشور برای پیگیری حقوق عامه/ حقوق عامه باید در همه استان‎ها اولویت بندی شود

11:39 - 06 ارديبهشت 1397
کد خبر: ۴۱۵۱۱۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
معاون دادستان کل کشور در پانزدهمین همایش روسای کل دادگستری و دادستان‌های سراسر کشور از تعیین معاون ویژه در دادسرا‌های سراسر کشور برای پیگیری حقوق عامه خبر داد.

تعیین معاون ویژه در دادسرا‌های سراسر کشور برای پیگیری حقوق عامه/ حقوق عامه باید در همه استان‎ها اولویت بندی شودبه گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، محمد جواد حشمتی معاون دادستان کل کشور در کارگروه حقوق عامه پانزدهمین همایش روسای کل دادگستری و دادستان‌های سراسر کشور با اشاره به تدوین دستورالعمل حقوق عامه، ضمن قدردانی از حمایت‌های دادستان کل کشور از تعیین معاون ویژه در دادسرا‌های سراسر کشور برای پیگیری حقوق عامه خبر داد.

وی با بیان اینکه دادستان‌ها با درایت و تدابیر به موضوعات ورود کرده. حضور دادستان‌ها در صحنه را در کاهش جرایم بسیار موثر و معجزه آسا دانست.


معاون دادستان کل کشور در حقوق عامه از روسای کل دادگستری‌ها خواست تا با عنایت ویژه‌ای امکانات لازم را برای پیگیری حقوق عامه در اختیار دادستان‌ها قرار دهند.


وی با اشاره به ضرورت تثبیت مالکیت‌ها در دولت به دادستان‌ها توصیه کرد که در شورا‌های حفظ حقوق بیت المال این موضوع را پیگیری کرده و با اجرای طرح کاداستر مستند سازی صورت گیرد.


حشمتی با بیان اینکه حقوق عامه باید به معنای واقعی حفظ شود، بیان داشت: قانون تکلیف دادستان‌ها را مشخص کرده است به عنوان مثال قانون هوای پاک لازم الاجرا است و می‌تواند در بحث جلوگیری از الودگی خواهد کمک کند.


معاون دادستان کل کشور خاطرنشان کرد: حقوق عامه در همه استان‌ها اولویت بندی شود و اولویت منطقه‌ای و استانی خیلی می‌تواند کمک کند.

 انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *