رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

واگذاری قیمت ها به اصناف نافی نظارت تعزیرات نیست

16:42 - 05 ارديبهشت 1397
کد خبر: ۴۱۵۰۲۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس سازمان تعزیرات حکومتی در حاشیه نشست روسای شعب تهران گفت: قیمت گذاری در مراجع صنفی اگر با استانداردها منطبق نباشد ورود می کنیم و نیازی به شکایت نیست.
واگذاری قیمت ها به اصناف نافی نظارت تعزیرات نیستبه گزارش گروه حقوقی و قضایی ، به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تعزیرات حکومتی، جمال انصاری معاون وزیر دادگستری و رئیس سازمان تعزیرات حکومتی در حاشیه نشست روسای شعب تعزیرات استان تهران در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه سازمان تعزیرات چقدر در صدور احکام تحت فشار قرار می‌گیردگفت: شاید برخی افراد حقیقی و حقوقی و شرکت‌هایی که پرونده آن‌ها در تعزیرات مطرح می‌شود قصد ایجاد فشار داشته باشند، اما بعید است ما متاثر از این فشار‌ها رأی صادر کنیم.

وی درباره حمایت از بنگاه‌های اقتصادی و مولد نیز گفت: برای حمایت هرچه بیشتر از کالای ایرانی از روسای شعب تعزیرات خواسته ایم که اگر این گونه بنگاه‌ها تخلفی نیز داشتند؛ به گونه‌ای رأی صادر شود که منجر به تعطیلی آن بنگاه نشود.

انصاری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا واگذاری قیمت‌ها به واحد‌های صنفی، خللی در عملکرد تعزیرات وارد نمی‌کند افزود: با وجود اینکه این قیمت گذاری به اصناف واگذار شده است، اما همچنان بر روند قیمت گذاری نظارت داریم و در همان ارتباط ماموریت‌های ما در ماه‌های پایانی سال گذشته نه تنها کاهش نداشت بلکه با افزایش ماموریت‌ها و پرونده‌ها مواجه بودیم که این روند افزایشی امسال نیز ادامه دارد.

وی گفت: قیمت گذاری در مراجع صنفی اگر با استاندارد‌ها و عرف منطبق نباشد؛ ورود می‌کنیم و نیاز به شکایت نیست و بدون دریافت شکایت هم قابل پیگیری است.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی گفت: ستاد تنظیم بازار محوری‌ترین مرجع برای تعیین قیمت کالا‌های اساسی است و روز گذشته در جلسه این ستاد تاکید شد که هیچ افزایش قیمتی در کالا‌های اساسی صورت نگیرد و البته شاید در برخی کالا‌ها و خدمات شاهد افزایش قیمت باشیم، اما قطعا نظارت خواهد شد.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *