جنون همه‌گیر در اسرائیل؛ از فراخوان به ترور عهد التمیمی تا واکنش‎های عصبی به ناتالی پورتمن

21:40 - 06 ارديبهشت 1397
کد خبر: ۴۱۴۹۸۱
وب‌سایت «هاآرتص» در گزارشی با برشماری رفتارهای حماقت‌آمیز برخی از مقامات صهیونیست نوشته هم‌اکنون اسرائیل گرفتار دیوانگی و حماقت جمعی است.

به گزارش گروه بین‌الملل ، وب‌سایت «هاآرتص» در گزارشی با برشماری رفتارهای حماقت‌آمیز برخی از مقامات اسرائیلی نوشته هم‌اکنون اسرائیل گرفتار دیوانگی و حماقت جمعی است.


این مطلب با عنوان «از ناتالی پورتمن تا ایران، نشانه‌های جنون اسرائیل» در وب‌سایت «هاآرتص» منتشر شده‌ است.

جنون همه‌گیر در اسرائیل؛ از فراخوان به ترور عهد التمیمی تا واکنشهای عصبی به ناتالی پورتمن


نویسنده می‌نویسد: اخیراً «بتسلایل سموتریش» از اعضای «کنست» (پارلمان رژیم صهیونیستی) در شبکه توییتر نوشته که سربازان اسرائیلی باید هنگامی که «عهد تمیمی»، نوجوان فلسطینی، به صورت یکی از سربازان سیلی زد ، او را به ضرب گلوله هدف قرار می‌دادند، گفته‌ای که موجب شد توییتر خیلی زود حساب کاربری او را مسدود کند اما با هیچ واکنش اجتماعی و سیاسی روبرو نشد.

جنون همه‌گیر در اسرائیل؛ از فراخوان به ترور عهد التمیمی تا واکنشهای عصبی به ناتالی پورتمن


به گفته نگارنده عدم واکنش سیاسی به فراخوان جنایت‌کارانه این قانونگذار که اساساً جنایت جنگی است نه‌تنها شرم‌آور است بلکه نشانه‌ای دیگر- یا یکی از نشانه‌های بسیار- شیوع روزافزون حماقت و جنون در عرصه اجتماعی و سیاسی اسرائیل است.


او با طرح این سؤال که آیا واکنش عصبی اسرائیلی‌ها به تصمیم «ناتالی پورتمن» ظهور دیوانگی جمعی آنها نیست؟ می‌افزاید که اسرائیلی‌ها در درون پیله خود تصور می‌کنند طبیعی است که مقامات یکی پس از دیگری با ناسزاگویی تمام خواستار لغو شهروندی «ناتالی پورتمن» شوند، اما از نگاه بیرونی همه این رفتارها نشانه دررفتگی تعادل جامعه اسرائیلی و همه‌گیرشدن جنون است.

جنون همه‌گیر در اسرائیل؛ از فراخوان به ترور عهد التمیمی تا واکنشهای عصبی به ناتالی پورتمن


«ناتالی پورتمن» بازیگر سرشناس هالیوود با تابعیت اسرائیل و آمریکا است که اخیراً اعلام کرد به خاطر حوادث اخیر و کشتار مردم فلسطین در نوار غزه نمی‌تواند «جایزه جنسیس» که به «نوبل اسرائیل» معروف است، را قبول کند و آن را تحریم کرد.


نگارنده در ادامه با بیان برخی از رفتارهای عجیب‌‎وغریب مقامات کابینه امنیتی اسرائیل به‌خصوص دمدمی‌مزاج‌بودن بنیامین نتانیاهو در تصمیم‌گیری‎های کلان تأکید میکند آیا در چنین فضای جنون‌آمیزی منطقی است با وجود مخالفت‎های جهانی و افزایش احتمال جنگ منطقه‌ای، فردی مانند نتانیاهو که به شکلی بیمارگونه به ایران حساسیت دارد، دونالد ترامپ را تحت فشار بگذارد که برجام را لغو کند؟.

جنون همه‌گیر در اسرائیل؛ از فراخوان به ترور عهد التمیمی تا واکنشهای عصبی به ناتالی پورتمن


او همچنین می‌افزاید: آیا تهدید مستقیم اخیر روسیه از سوی آویگدور لیبرمن به انهدام سامانه‌های دفاع موشکی اس-300 در سوریه عادی است؟


نویسنده در پایان با بیان این که شاید برخی این جنون همگانی در سطح سیاسی و اجتماعی اسرائیل را تلاشی عامدانه از سوی نتانیاهو برای فرار از مجازات و پرونده‌های جنایی‌اش در دادگاه بدانند می‌نویسد: همانگونه که بسیاری از اندیشمندان تأکید کرده‌اند جنون و حماقت پیش‌شرط اِعمال قوانین استبدادی است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *