مقدمات تأسیس دادسرای نظامی ناحیه خوی بررسی شد

9:21 - 03 ارديبهشت 1397
کد خبر: ۴۱۴۱۲۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
تأسیس دادسرای نظامی ناحیه خوی در نشست رئیس سازمان قضایی و دادستان نظامی استان آذربایجان غربی با فرماندهان به بحث و بررسی گذاشته شد.

مقدمات تأسیس دادسرای نظامی ناحیه خوی بررسی شدبه گزارش گروه حقوقی و قضایی ؛ به نقل از سازمان قضایی نیروهای مسلح، تأسیس دادسرای نظامی ناحیه خوی در نشست رئیس سازمان قضایی و دادستان نظامی استان با فرماندهان به بحث و بررسی گذاشته شد.


رضا صمیمی رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان آذربایجان غربی در این جلسه گفت: بیش از ۱۰ سال پیش، نیرو‌های مسلح مطالبه به حقی داشتند تا در شمال استان، ناحیه دادسرای نظامی تأسیس شود.


وی افزود: این یک مطالبه منطقی بود، چون استان در قبال رسیدگی به پرونده‌های این مناطق و اتفاقات خاص مرز‌های شمالی هزینه‌های زیادی را متحمل می‌شد و مسیر تردد نیرو‌ها نیز عمدتاً صعب‌العبور و ناامن است.


صمیمی از موافقت قوه قضائیه با تأسیس دادسرای نظامی در شهرستان خوی خبر داد و گفت: جهت شروع به کار این دادسرا با مشکلات عدیده‌ای از جمله تأمین نیروی انسانی، ساختمان و ... مواجهیم لذا یک کار فوق‌العاده‌ای را می‌طلبد تا همفکری کرده و حداقل به‌صورت موقت تشکیلات را مستقر کنیم.


وی گفت: برای استقرار سریع از لحاظ ساختمان نیازمند همکاری نیرو‌های مسلح هستیم و از لحاظ نیرو نیز اگر هر یگان ۲ نفر را در اختیار ما قرار دهند کار مهمی است.


رسول صبحدل دادستان نظامی استان آذربایجان غربی نیز در این ارتباط گفت: بیش از دوسوم نیرو‌های نظامی استان در مناطق شمالی مستقر هستند و خوشبختانه به پیشنهاد فرماندهان برای تأسیس دادسرای نظامی در خوی پاسخ مثبت داده شده است.


وی ابراز امیدواری کرد که با همیاری یگان‌ها، مقدمات تأسیس دادسرای نظامی ناحیه خوی هر چه سریع‌تر فراهم شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *