پایه‌های توسعه باید از استان‌ها آغاز شود تا توسعه اقتصادی در کشور رخ دهد

10:31 - 29 فروردين 1397
کد خبر: ۴۱۲۸۸۷
دسته بندی: سیاست ، عمومی
استاندار چهار محال و بختیاری گفت: پایه‌های توسعه را باید از نقاط مختلف کشور یعنی همان استان‌ها آغاز کنیم تا توسعه اقتصادی در کشور رخ دهد.
استاناقبال عباسی در گفت‌و گو با خبرنگار گروه سیاسی ، درباره نقش استانداران در توسعه اقتصادی کشور، اظهار داشت: استاندار به عنوان قائم مقام عالی دولت در استان‌ها نقش بسزا و تعیین کننده‌ای در توسعه اقتصادی کشور در بر دارد.

وی ادامه داد: اگر استان‌ها توسعه نیابند به تبع آن کشور هم به رشد و توسعه دست نمی‌یابد لذا پله اول توسعه در کشور در استان‌های گوناگون و به فراخور مزیت‌های نسبی استان‌هاست.
 
عباسی عنوان کرد: یک استان ممکن است محور توسعه اش کشاورزی، در استان دیگری صنعت و یا دامداری باشد بنابر این  در هر استانی  به فراخور مزیت‌های نسبی اش، توسط استاندار برنامه ریزی شده و برای توسعه آن استان، پایه گذاری صورت می‌گیرد.

استاندار چهار محال و بختیاری خاطر نشان کرد: وقتی استان‌ها توسعه پیدا کنند، اقتصاد ایران رونق می‌گیرد و علیرغم اینکه کالا‌های ایرانی برای تولید عرضه می‌شوند برای صادرات هم فرصت ایجاد می‌شود و ارزآوری از نقاط مختلف کشور شروع می‌شود و نیازمندی‌های کشور به بیرون مرز‌ها مرتفع می‌شود.
 
وی در پایان تاکیدکرد: در نتیجه استاندار به عنوان نماینده عالی دولت از ابتدایی‌ترین نقاط کشور توسعه را آغاز می‌کند و درنتیجه توسعه از پایین به بالا آغاز می‌شود و هیچ وقت توسعه از بالا به پایین انجام نمی‌شود و پایه‌های توسعه را باید از نقاط مختلف کشور یعنی همان استان‌ها  آغاز کنیم تا توسعه اقتصادی در کشور رخ دهد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *