مبارزه جدی با قاچاق کالا و ارز / دسترسی به عدالت بدون برخورداری از سلامت قضایی محال است/ کثرت پرونده مجوزی برای صدور آراء غیرعلمی و غیر متقن نیست

15:01 - 28 فروردين 1397
کد خبر: ۴۱۲۷۱۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان تهران بر مبارزه جدی با قاچاق کالا و ارز تاکید کرد و گفت: از تولید کنندگان داخلی تقاضا می‌کنیم که کیفیت تولید را ارتقاء دهند و اکنون که همه مسئولان مبلغ و ترویج کننده‌ی کالای ایرانی شده اند از افزایش قیمت کالا‌های ایرانی خودداری نمایند.
مبارزه جدی با قاچاق کالا و ارز / دسترسی به عدالت بدون برخورداری از سلامت قضایی محال است/ کثرت پرونده مجوزی برای صدورآراء غیرعلمی و غیر متقن نیستبه گزارش خبرنگار گروه حقوقی وقضایی ، غلامحسین اسماعیلی رئیس کل دادگستری استان تهران در اولین نشست مشترک شورای مدیران، شورای قضایی و ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان تهران در سال جاری بر مبارزه جدی با قاچاق کالا و ارز تاکید کرد و گفت: از تولید کنندگان داخلی تقاضا می‌کنیم که کیفیت تولید را ارتقاء دهند و اکنون که همگان مبلغ کالای ایرانی شده ایم کیفیت رامد نظر قرار دهند و از افزایش قیمت اجتناب نمایند.

رئیس کل دادگستری استان تهران طی سخانی با بهره گیری از کلام امیرالمومنین (ع) و توصیه مقام معظم رهبری به اهمیت مقوله عدالت اشاره کرد و گفت: دسترسی به عدالت بدون برخورداری از سلامت قضایی محال است. اگر مجموعه از سلامت برخوردار نباشد عدالت محقق نخواهد شد.

اسماعیلی با تاکید براینکه تلاش برای سلامت دستگاه قضا، تضمین اجرای عدالت است تصریح کرد: در مسیر سلامت مجموعه قضایی نیازمند شناخت آسیب‌ها، پیشگیری از بروز آن‌ها، علاج و برخورد قاطع با مفاسد و تخلفات هستیم.

این مقام قضایی افزود: عدالت دوست، دشمن، کافر ومسلمان نمی‌شناسد، بدی دیگران نباید موجب این شود که از حوزه عدالت خارج شوید، باید در چارچوب قانون و مقررات به تخلفات رسیدگی و پا از حوزه عدالت فراتر نگذارید.

رئیس کل دادگستری استان تهران عدالت را دادن همه حقوق تمامی صاحبان حق بدون هیچ تبعیضی عنوان کرد و گفت: اگر خدایی نکرده هیچ حقی به صاحب حقی داده نشود ظلمی آشکار است و اگر برخی از حقوق صاحبان حق ادا شد و، اما برخی ازحقوق صاحبان حق ادا نشد، باز هم عدالت اجرا نشده است و اگر عدالت نسبت به برخی از افراد اجرا شد و برخی دیگر اجرا نشد عدالت تحقق نیفتاده است و نباید تبعیض در اجرای عدالت ما را از تحقق خواست فطری جهان بشریت و امر عمومی خدای متعال به همه انبیاء دور نسازد و امیدواریم خداوند توفیق دهد دراجرای تحقق عدالت بیش از پیش گام برداریم.

اسماعیلی در ادامه سخنانش به دیدار فرماندهان نیروی هوایی با مقام معظم رهبری دامت برکاته در دهه فجر سال گذشته اشاره کرد و خطاب به حاضرین دو نکته مهم را مورد تاکید قرار داد.

وی گفت: حضرت آقا در این دیدار فرمودند: "هدف از عدالت اجتماعی، برداشتن فاصله های میان مردم است که البته در این زمینه کم‌کاری و عقب‌ماندگی داریم و آن کاری که باید انجام بگیرد، هنوز انجام نگرفته ولی همه بدانند که ما از این سیاست اصولی صرف‌نظر نکرده‌ایم و با جدیت به‌دنبال آن هستیم. -رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی و پدافند هوایی ارتش، 19 بهمن 1396-"  ما باید این دغدغه مقام معظم رهبری را برطرف کنیم، البته این عقب ماندگی فقط مربوط به دادگستری نیست و در حوزه عدالت اجتماعی مخاطب همه دستگاه‌های حاکمیتی است و ماموریت نهاد‌های اجرایی بیش از ما است، اما در حوزه عدالت به معنای عام کلمه متولی اصلی ماهستیم و بار مسئولیت سنگین بوده و سنگین‌تر شده است وباید بیش از پیش در راستای رفع عقب ماندگی در حوزه عدالت تلاش کنیم.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *