جمهوری اسلامی ایران همواره آماده همکاری برای مبارزه با افراط‌گرایی و تروریسم است

13:03 - 28 فروردين 1397
کد خبر: ۴۱۲۶۵۹
دسته بندی: سیاست
وزیر امور حارجه گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره آماده همکاری برای مبارزه با افراط گرایی و تروریسم است. در این زمینه، مبارزه مشترک با قاچاق مواد مخدر می‌تواند یکی از مهمترین منابع مالی گروه‌های تروریستی افراطی را از بین ببرد.

///////به گزارش گروه سیاسی ، محمد جواد ظریف  وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در بیست و سومین اجلاس وزیران خارجه کشور‌های عضو اکو، در تاجیکستان، گفت: رفاه مردم منطقه هدف اصلی همه برنامه‌ها و فعالیت‌های اکو است و باید روی آن تمرکز کنیم.

وی تصریح کرد: مداخله‌های خارجی، تروریسم و ​​افراط گرایی، دو دهه است که بسیاری از مناطق منطقه را نابود کرده است و افراط‌گرایی خشونت آمیز همچنان تهدیدی برای منطقه اکو است.

ظریف گفت: با وجود شکست خلافت داعش و سایر گروه‌های تروریستی، شاهد گسترش شبکه‌های گسترده‌ای از گروه‌های افراطی، به خصوص داعش در غرب، جنوب و مرکز آسیا هستیم که خطر جدی تری برای منطقه اکو محسوب می‌شوند.

وزیر امور خارجه خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره آماده همکاری برای مبارزه با افراط گرایی و تروریسم است. در این زمینه، مبارزه مشترک با قاچاق مواد مخدر می‌تواند یکی از مهمترین منابع مالی گروه‌های تروریستی افراطی را از بین ببرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *