ایران تصمیم خود را برای پاسخ به اسرائیل گرفته است/پیام‎های سخنرانی نصرالله برای صهیونیست‎ها/عراق آماده برگزاری انتخابات؛تشدید تکاپوی جناح‎های سیاسی/پدافند سوریه موشک‎های اسرائیلی را منهدم کرد

10:43 - 28 فروردين 1397
کد خبر: ۴۱۲۶۰۳
تحولات میدانی در کشورهای منطقه از جمله سوریه، یمن و فلسطین بسیار سریع پیش می‎رود با این وجود خبرهای درز یافته حاکی از انهدام موشک‎های شلیک شده به سمت سوریه حکایت دارد.

ایران تصمیم خود را برای پاسخ به اسرائیل گرفته است/پیام‎های سخنرانی نصرالله برای صهیونیست‎ها/عراق آماده برگزاری انتخابات؛تشدید تکاپوی جناح‎های سیاسی/پدافند سوریه موشک‎های اسرائیلی را منهدم کردبه گزارش گروه بین‌الملل ، رسانه‎های صهیونیستی می‎گویند که ارتش اسرائیل حضور نظامی خود را در منطقه جولان تشدید کرده است؛یدیعوت آحارانوت در پایگاه الکترونیکی خود نوشته که نیروهای اسرائیلی از بیم واکنش ایران دست به چنین کاری زده‎اند؛این در حالی است که رسانه‎های اسرائیلی طی روزهای اخیر در تحلیل‎های خود همواره از بیم سران این رژیم از واکنش ایران به حمله اخیر اسرائیل به فرودگاه نظامی تی-4 می‎نویسند.

در همین حال پایگاه لبنانی الجمهوریه نیز در تحلیلی نوشته که روسیه در پیامی به اسرائیل نسبت به هر گونه حمله دیگر به خاک سوریه هشدار داده است؛انتشار این خبر همزمان شده با درز یافتن محتوای گفتگوی اخیر پوتین و نتانیاهو که رسانه‎های روس و صهیونیستی آن را غیردوستانه توصیف کردند.

این پایگاه همچنین نوشته است که سخنرانی اخیر سید حسن نصرالله نشان داد که تحولات میدانی پس از حمله اسرائیل به فرودگاه تی-4 با تحولات پیش از آن تفاوت دارد؛ الجمهوریه به نقل از منابع آگاه می‎نویسد که ایران تصمیم خود را برای پاسخ به احمله اسرائیل گرفته است؛الجمهوریه نامی از منابع خود به میان نیاورده است.

در خبری دیگر که آن را نشریه فرامنطقه‎ای الحیات انتشار داده منابعی به این نشریه گفته‎اند که دیپلمات‎های اروپایی اواسط هفته با مقام‎های آمریکایی دیدار می‎کنند؛الحیات هدف از این دیدار را گفتگو درباره ایران دانسته است؛این پایگاه نوشته که دیدار مقام‎های اروپایی و آمریکایی پس از آن صورت می‎گیرد که مقام‎های ایرانی و اروپایی روزهای گذشته با یکدیگر دیدارهایی داشته‎اند؛ مقام‎های اروپایی و آمریکایی تاکنون واکنشی به این خبر نداشته‎اند.

همچنین در ادامه دعوای لفظی مقام‎های روسیه و اسرائیل، آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی گفته است که این رژیم قبول نمی‎کند که روسیه فعالیت‎های تل آویو را در سوریه یا منطقه را محدود کند؛این اظهارات لیبرمن و دیگر اظهارات دو طرف نشان می‎دهد که مناسبات روسیه و اسرائیل طی مدت زمان اخیر متشنج شده است.

از عراق نیز خبر می‎رسد که یک خودروی بمبگذاری شده در موصل کشف و خنثی شده است؛ این روزها و با نزدیک شدن به موعد انتخابات مجلس عراق فعالیت‎های انتخاباتی و تبلیغاتی جناح‎های سیاسی این کشور افزایش یافته است.

در تحولی دیگر در سوریه یک فرمانده میدانی سوریه گفته است که منبعی که از آنجا موشک به سمت فرودگاه‎های الشعیرات و الضمیر شلیک شده هواپیماهای اسرائیلی هستند؛به گفته این منبع سوری سامانه دفاعی سوریه این موشک‎ها را رهگیری کرده‎اند؛ طی روزها و هفته‎های اخیر مرزهای سوریه و فلسطین اشغالی شاهد ناآرامی‎های زیادی بوده است.

 

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *