ایحاد ۱۱۶ تا ۱۲۰ هزار شغل در خراسان رضوی/ رشد ۲۲ درصد تراز بازرگانی استان

9:15 - 28 فروردين 1397
کد خبر: ۴۱۲۵۲۵
دسته بندی: سیاست ، عمومی
مدیر کل اقتصادی استانداری خراسان‌رضوی گفت: با برآوردی که در حوزه اشتغال داشتیم تعداد ۱۱۶ تا ۱۲۰ هزار شغل ایجاد کرده‌ایم که اگر آمار مرکز آمار ایران به دست‌مان برسد، رقم دقیق‌تر آن مشخص می‌شود.
اقتصادعلی رسولیان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی ، درباره مهمترین اقدامات اقتصادی استانداری خراسان رضوی در سال گذشته اظهار داشت: در سال ۹۶ عملکرد مثبت و راضی‌کننده‌ای در حوزه اقتصادی انجام دادیم.

وی ادامه داد: سال گذشته در حوزه سرمایه‌گذاری خارجی مبلغ ۵۸۵ میلیون دلار برای ۳۴ شرکت و طرح جذب کردیم، سال گذشته مبلغ ۲ میلیارد دلار صادرات از سوی استان خراسان رضوی انجام شد که در حدود ۱۵ و نیم در صد نسبت به دوره مشابه رشد داشت در حالی که برنامه ۸ درصدی برای صادرات داشتیم.

رسولیان تأکید کرد: تراز بازرگانی‌مان در استان خراسان رضوی ۲۲ درصد رشد داشت که مبلغ یک میلیارد و ۵۷۰ میلیون دلار تراز بازرگانی مثبت در استان داشتیم.

وی افزود: با برآوردی که در حوزه اشتغال داشتیم تعداد  ۱۱۶ تا ۱۲۰ هزار شغل ایجاد کرده‌ایم که اگر آمار مرکز آمار ایران به دست‌مان برسد، رقم دقیق‌تر آن مشخص می‌شود.

مدیرکل امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی عنوان کرد: در شاخص‌های اصلی سال گذشته استانداری خراسان رضوی عملکرد مثبت و رو به جلویی داشته است، علیرغم اینکه شهر مشهد در سال ۹۶ حدود ۳۱ میلیون نفر زائر و گردشگر داشته است با محاسبه متوسط قیمت کالا‌ها و خدمات‌ما متوجه شدیم، این رقم از متوسط کشوری پایین‌تر بوده است و بخصوص در ایام عید توانستیم این حوزه‌ها را به‌خوبی مدریت کنیم.

وی افزود: در پروانه‌های بهره‌ّبرداری حوزه صنعت نیز  ۳ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان است که رشد فوق‌العاده بالا و در حدود ۱۹۰ درصدی نسبت به سال قبل داشته و در کشور رتبه نخست را کسب کردیم.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *