بازی مار و پله تروریست‎ها با ساخت تونل‎های زیرزمینی/راه‎های مخفی چند کیلومتری تروریست‎ها چگونه حفر می‎شود؟+تصاویر و فیلم

6:55 - 28 فروردين 1397
کد خبر: ۴۱۲۳۴۵
نیروهای ارتش سوریه اخیرا در ادامه عملیات خود در غوطه شرقی به شبکه گسترده‌ای از تونل‌های زیرزمینی در مناطق تحت اشغال تروریست‌ها برخوردند که برای تردد و انبار کردن مهمات از آنها استفاده می‌شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل ، نیروهای ارتش سوریه اخیرا در ادامه عملیات خود در غوطه شرقی به شبکه گسترده‌ای از تونل‌های زیرزمینی در مناطق تحت اشغال تروریست‌ها برخوردند که برای تردد و انبار کردن مهمات از آنها استفاده می‌شده است.

تونل‌های زیرزمینی تروریست‌ها در سوریه

اوایل ماه آوریل یروهای ارتش سوریه پس از آزادسازی مزارع اطراف شهر دوما در غوطه شرقی شبکه گسترده‌ای از تونل‌های زیرزمینی به جای مانده از تروریست‌های جیش‌الاسلام را در «مسرابه»، «الشیفونیه» و «اطراف دوما کشف کردند.

تونل‌های زیرزمینی تروریست‌ها در سوریه

بر اساس گزارش برخی از فرماندهان میدانی ارتش سوریه، تروریست‌های جیش‌الاسلام  تونلی به طول حدود 4 تا 5 کیلومتر حفر کرده و تونل‌هایی فرعی از آن منشعب شده بوند که طول این تونل‌های فرعی نیز به 600 متر می‌رسد.

تونل‌های زیرزمینی تروریست‌ها در سوریه

بر اساس گزارش مقامات ارتش سوریه، تروریست‌ها از این تونل‌ها برای دستیابی به سنگرها و کمین‌ها استفاده می‌کرده‌اند.

واحدهای ارتش سوریه یک تونل متعلق به تروریست‌ها در مزارع اطراف دوما را کشف کرده‌اند که ارتفاع آن 6 متر و عرض آن نیز 15 متر بوده است.

تونل‌های زیرزمینی تروریست‌ها در سوریه

فرماندهان ارتش سوریه می‌گویند که تروریست‌ها از این تونل‌ها برای نگهداری ماشن‌‌آلات سنگین و نیز آماده‌سازی و بمب‌گذاری آنها استفاده می‌کردند.

تونل‌های زیرزمینی تروریست‌ها در سوریه

نیروهای ارتش سوریه اسفند ماه گذشته نیز موفق شدند تونل‌های متعلق به تروریست‌ها را در منطقه حرستا در غوطه شرقی به کنترل خود در آورند.

تونل‌های زیرزمینی تروریست‌ها در سوریه

بر اساس گزارش‌ها برخی از این تونل‌ها به اندازه‌ای بزرگ هستند که خودرو به راحتی در آنها حرکت می‌کند.

[video src='https://www.mizan.news/wp-content/uploads/2022/01/1592242_257.mp4']

ارتش سوریه علاوه بر این دو بیمارستان زیرزمینی در شهرک «عربین» کشف کرده که تونلی به طول بیش از 400 متر آنها را به هم مرتبط می‌کند.

تونل‌های زیرزمینی تروریست‌ها در سوریه

ارتش سوریه به تونلی در شهرک عین ترما نیز دست یافت که به دو بخش تقسیم می‌شود؛ بخشی از آن شهرک «عین الترمه» را به «زملکا» و بخش دیگر عین‌الترمه را به جوبر وصل می‌کند.

 

 

 

 

 

 

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *