تغییر نرخ ارز متناسب با متغیر‌های اقتصادی / دامنه تغییر بیش از ۶ درصد نمی‌شود

13:38 - 27 فروردين 1397
کد خبر: ۴۱۲۳۲۰
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
رئیس بانک مرکزی گفت: نرخ ارز اعلام شده متناسب با متغیر‌های اقتصادی در طول سال تغییر خواهد کرد و در این رابطه تا ۶ درصد تغییر قابل پیش‌بینی است به طوریکه دامنه تغییر نرخ ارز بیش از ۶ درصد نخواهد بود.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، ولی الله سیف در حاشیه جلسه ستاد اقتصادی دولت در خصوص بازار ارز و اقدامات انجام شده خاطرنشان کرد: تمام همکاران در بخش ارزی تلاش کردند تا اقدامات و دستورالعمل‌های لازم برای اجرای دقیق مدل جدید ساماندهی بازار ارز که مهمترین آن ایجاد مکانیزمی برای تخصیص بهینه منابع متناسب با نیاز‌های کشور است را به مردم اطلاع رسانی کنند.

وی افزود: این مدل در حال حاضر جایگاه خود را پیدا می‌کند و ازنگاه کلی بسیار دقیق طراحی شده است تا بتواند در شرایط فعلی اقتصاد کشور آرامشی برای فعالان اقتصادی کشور ایجاد کند تا پیش بینی بلند مدتی در این بازار داشته باشند.

سیف در ادامه عنوان کرد: بدیهی است که در ابتدای اجرای چنین طرحی ابهاماتی به وجود آید و به محض بروز نکته‌ای کمیته دائمی بانک مرکزی وظیفه بررسی این موارد را بر عهده دارد.

رئیس بانک مرکزی با بیان اینکه تعادل مناسبی بین منابع و مصارف ارزی کشور وجود دارد گفت: دو مورد در تعادل عمومی ایجاد اختلال می‌کرد که یکی بحث قاچاق و دیگری بحث انتقال سرمایه بود که به غیر از این دو مورد درحال حاضر شرایط مطلوبی در جامعه وجود دارد.

وی افزود: نرخ ارز اعلام شده متناسب با متغیر‌های اقتصادی در طول سال تغییر خواهد کرد و در این رابطه تا ۶ درصد تغییر قابل پیش بینی است به طوریکه دامنه تغییر نرخ بیش از ۶ درصد نخواهد بود.

سیف در ارتباط با ابهامات ارائه ارز مسافرتی اظهار کرد: برخی ابهامات در این زمینه در دست بررسی است و در مورد فردی که قصد سفر دوم در سال را داشته باشد بعد از عملیاتی شدن سامانه متناسب با امکانات ممکن است تجدید نظر‌هایی صورت گیرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *