واکنش سفیر چین در ایران به تجاوز سه کشور غربی به سوریه

11:49 - 26 فروردين 1397
کد خبر: ۴۱۱۹۵۱
دسته بندی: سیاست
سفیر چین در ایران، گفت: از نظر ما همه کشور‌ها باید به تمامیت ارضی و حاکمیت ملی هم احترام بگذارند، ما با اقداماتی که خارج از چارچوب سازمان ملل باشد مخالفیم و آن را تعرض به قوانین بین‌المللی می‌دانیم.

///////////به گزارش خبرنگار گروه سیاسی ، «پانگ سن» سفیر چین در ایران در حاشیه دیدار علی اکبر ولایتی مشاور امور بین‌الملل رهبر معظم انقلاب اسلامی با «جی پی بنگ» عضو کمیته سیاست خارجی چین در جمع خبرنگاران گفت: از نظر ما همه کشور‌ها باید به تمامیت ارضی و حاکمیت ملی هم احترام بگذارند، ما با اقداماتی که خارج از چارچوب سازمان ملل باشد مخالفیم و آن را تعرض به قوانین بین‌المللی می‌دانیم.

وی تصریح کرد: این اقدامات وضعیت سوریه را پیچیده‌تر میکند، چین میخواهد طرف‌های مربوط از طریق سازمان ملل و گفتگو مسائل را دنبال کنند.

سفیر چین در ایران با بیان اینکه بابت حمله شیمیایی هر ادعایی باید بررسی شود، افزود: از طرف سازمان ملل و قبل از دریافت نتیجه آن، هیچ کسی کاری را نباید انجام دهد.

پانگ سن تاکید کرد: چین راه حل سیاسی را برای سوریه مناسب میداند، جامعه بین المللی هم باید از طریق سازمان ملل تلاش کنند که مساله سوریه را از طریق مسالمت آمیز حل و فصل کنند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *