صادرات خدمات فنی و مهندسی به کشور های دیگر/ ثبت 270 قلم تجهیزات پزشکی در ایران

7:53 - 26 فروردين 1397
کد خبر: ۴۱۱۱۸۲
دسته بندی: جامعه ، عمومی
مدیر کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت گفت: ظرفیت کشور ما علاوه بر ملزومات پزشکی، در ارائه خدمات فنی و مهندسی در حوزه تولید تجهیزات پزشکی بالابوده و به سقف صادرات آن به کشورهای دیگر رسیده ایم.

صادرات خدمات فنی و مهندسی به کشور های دیگر/ ثبت 270 قلم تجهیزات پزشکی در ایرانرضا مسائلی در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه در خصوص جایگاه کشور ما در حوزه تجهیزات پزشکی در سایر کشور‌ها گفت: در حوزه صادرات تجهیزات پزشکی کشور ما جایگاه فعالی دارد این در حالی است که در عراق، سوریه، کشور‌های آسیای میانه و حوزه خلیج فارس بازار‌های ویژه‌ای به فروش این محصولات اختصاص داده می شود. در این میان از بازار  کشور‌های اروپایی نیز  غافل نمانده و سهمی در صادرات تجهیزات و ملزومات پزشکی به این کشورها داشته ایم.

وی افزود: برخی از کشور‌های بزرگ بین المللی با توجه به تولید تجهیزات پزشکی و برابری آن با کیفیت محصولات اتحادیه اروپا و قیمت‌های مناسب محصولات ایرانی نسبت به تولید اینگونه محصولات در کشور ما اقدام کرده و سفارش‌های مناسبی دراین زمینه داشته ایم.

مدیر کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت خاطر نشان کرد: سفارشات ارائه شده از کشور‌های دیگر نسبت به تولید محصولات پزشکی در ایران مستلزم رعایت استاندارد‌های بین المللی در تولیدات است بر این اساس از امسال تولید کنندگان داخلی موظف به اخذ تأییدیه اتحادیه اروپا در تولید محصولات شده اند تا با رعایت این اصول میزان صادرات را تا حد بالایی افزایش داد.

مسائلی عنوان کرد: علاوه بر تجهیزات پزشکی، خدمات فنی و مهندسی در حوزه تولید تجهیزات پزشکی نیز از کشور ما صادر می‌شود. بر این اساس با برنامه ریزی‌های انجام شده در اداره کل تجهیزات پزشکی در نظر داریم صادارت  10 میلیون دلاری را در سال ۹۷ محقق کنیم.

وی در خصوص صادرات خدمات فنی و مهندسی اذعان داشت: صادرات خدمات فنی و مهندسی به معنای نصب، راه اندازی و خدمات پس از فروش تجهیزات پزشکی سرمایه‌ای در بیمارستان‌های کشور‌های منطقه است این در حالی است که ظرفیت ارائه خدمات فنی و مهندسی در کشور ما بالا بوده و به منظور حمایت از علم و تولید داخلی باید از ظرفیت‌های موجود به خوبی استفاده شود.

مدیر کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت افزود: عنوان تجهیزات پزشکی یک کلیت است که بیش از ۵۵۰ قلم از تجهیزات پزشکی  موجود در دنیا را شامل می‌شود. در حالی که در ایران حدود ۲۷۰ قلم تجهیزات پزشکی به ثبت رسیده که این تعداد از اقلام طیف وسیع و گسترده‌ای از محصولات پزشکی را در بر می‌گیرد.

مسائلی در خصوص پیشرفت ایران در زمینه تجهیزات پزشکی اظهار داشت: کشور ما در زمینه‌های مختلف موفقیت‌های قابل ملاحظه‌ای در تولیدات ملزومات پزشکی داشته است. بر این اساس در حوزه تجهیزات پزشکی مبتنی بر الکترونیک تاکنون صادرات خوبی داشته ایم. علاوه بر این ملزومات مصرفی پزشکی در رده‌های خط تولید داخل و صادرات سهم بالایی را به خود اختصاص داده است.

وی در ادامه عنوان کرد: بر اساس سیاست‌های اخیر کشور در حوزه اقتصاد مقاومتی توانسته ایم بخشی از تجهیزات پزشکی که در مراحل ورود به بازار قرار دارند از جمله زیست مواد‌ها و ایمپلنت با انواع متنوع را درچهار سال اخیر تولید و به عرصه صادرات رسانیم.

مدیر کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت در پایان اذعان داشت: به طور کلی تکنولوژی یکی از اصول مورد نیاز در تولید تجهیزات پزشکی است که در برخی از زمینه‌ها این تکنولوژی‌ها از کشور‌های دیگر وارد شده ودر برخی حوزه‌های دیگر تولیدات ما به کشور‌های دیگر صادر می‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *