رژیم عربستان، مجرم است و باید در دادگاه صالح اسلامی محاکمه شود / جز با زبان زور و مقاومت نباید جواب رژیم صهیونیستی را داد/جنایات یمن لکه ننگ ابدی برای سردمداران رژیم سعودی است

14:03 - 17 فروردين 1397
کد خبر: ۴۰۹۵۵۸
دسته بندی: سیاست ، گزارش و تحلیل
خطیب موقت نماز جمعه تهران، گفت: خونخواری در ذات صهیونیست‌های جنایتکار است. جز با زبان زور و مقاومت نباید جواب رژیم صهیونیستی را داد و باید از مبارزین فلسطینی و جریان مقاومت حمایت کرد.

////به گزارش خبرنگار گروه سیاسی ، آیت‌الله سید احمد خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه تهران، اظهار کرد: جنایات رژیم صهیونیستی در غزه همچنان موضوع روز است؛ فلسطینی‌ها راهپیمایی حق بازگشت انجام دادند و صهیونیست‌ها آن‌ها را به گلوله بستند و تاکنون در نتیجه این اتفاق حدود ۲۰ نفر شهید و بیش از ۱۰۰۰ نفر مجروح شده اند.

وی ادامه داد: حقیقت این است خونخواری در ذات صهیونیست‌های جنایتکار است. پیام مقام معظم رهبری بیان این واقعیت است که جز با زبان زور و مقاومت نباید جواب رژیم صهیونیستی را داد و باید از مبارزین فلسطینی و جریان مقاومت حمایت کرد.

وی تصریح کرد: در حدود ۷۰ سال اشغال فلسطین، مذاکرات و نشست‌های فراوانی صورت گرفت، ولی نه تنها از آوارگی آوارگان فلسطینی کاسته نشد؛ بلکه روز به روز هم بر آوارگی آن‌ها افزوده شد و موجبات جری‌تر شدن رژیم صهیونیستی را فراهم آورد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران تأکید کرد: بنابر این در مقطع فعلی سخن گفتن از مذاکره با رژیم فریبکار، جلاد و غاصب صهیونیست، نه خطای استراتژیک که یک جنایت بزرگ است.

آیت الله خاتمی با اشاره به ضرورت واکنش نشان دادن جهان اسلام و دنیای عرب به جنایت‌های رژیم صهیونیستی گفت: غیرت مسلمانی و غیرت عربی اقتضا واکنش نشان دادن به جنایت‌های رژیم صهیونیسیت را می‌کند، اما باید پرسید که چرا کشور‌های عربی در قبال جنایت‌های صهیونیست‌ها ساکتند؟

وی اظهار کرد: آنچه در این بین تعجب انگیز است آن است که برخی از مفتیان دین فروش در عربستان فتوا داده اند که تظاهرات در دفاع از غزه، بدعت و حرام است؛ باید به آن‌ها گفت که فتوای شما ضد قرآن و ضد سنت نبوی است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به تهدیدات نظام رژیم صهیونیستی گفت: یکی از مقامات رژیم صهیونیستی گفته است که تا پایان سال میلادی ما به حزب الله حمله می‌کنیم؛ البته غیورمردان حزب الله لبنان جواب کوبنده‌ای به او دادند، اما از این تریبون نماز جمعه هم می‌خواهم بگویم که شما صهیونیست‌ها یکی دو بار شانس خود را آزموده اید و حزب الله لبنان با موشک‌های ۷۰ کیلومتری، تل آویو و حیفا را به شهر اشباح تبدیل کرد.

آیت الله خاتمی افزود: حزب الله لبنان امروز قوی‌تر از گذشته است و صهیونیست‌ها اگر مایل‌اند تل آویو و حیفا با خاک یکسان شود بار دیگر شانس خود را بیازمایند.

وی گفت: مقام معظم رهبری فرمودند: ۲۵ سال دیگر خبری از رژیم صهیونیستی نیست؛ شاید تقدیر خداوند این باشد که این‌ها دیوانگی کنند و قبل از ۲۵ سال رژیم صهیونیستی متلاشی شود.

خطیب موقت نماز جمعه تهران در ادامه با اشاره به ادعا‌ها و تهدیداتی که اخیرا از سوی بن سلمان ولیعهد سعودی صورت گرفته است، بیان داشت: این روز‌ها اراجیف زیادی از این جوانک نپخته سعودی به گوش می‌رسد؛ وی لکه ننگ اعلام به رسمیت شناختن موجودیت رژیم صهیونیستی را به نام خود ثبت کرد که این امر کمی جدید است. البته رژیم عربستان چند دهه است که با رژیم صهیونیستی همکاری دارد.

آیت الله خاتمی ادامه داد: رژیم صهیونیستی در سال‌های گذشته سه بار به غزه و لبنان حمله کرد که هر سه بار با تشویق و پول سعودی‌ها این تجاوزات را انجام داد و سرانجام اخیرا ولیعهد سعودی آنچه در دو دهه گذشته میان سعودی‌ها و صهیونیست‌ها مخیفانه صورت گرفته بود را رسمی کرد.

وی با بیان اینکه رژیم عربستان رژیمی مجرم است و باید در دادگاه صالح اسلامی به محاکمه کشیده شود، اظهار داشت: رژیم سعودی، خائن الحرمین‌شریفین است و کیفرخواست این رژیم اولا پایه گذاری همه گروه‌های تکفیری است؛ به گونه‌ای که نمی‌توان رد ترور و عملیاتی انتحاری در دنیا را گرفت که با پول و مدیریت قانون منطقه یعنی سعودی‌ها صورت نگرفته باشد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه جنایات یمن لکه ننگ ابدی برای سردمداران رژیم سعودی است گفت: رژیم سعودی ۴ سال است که در یمن کشتار می‌کند و ویرانی به بار آورده است؛ تاکنون ده هزار نفر را در یمن کشته اند و اخیرا نیز به آوارگان یمنی حمله بردند و کودکان را کشتند؛ ولیعهد سعودی در خط مقدم این جنایت است و باید تقاص آن را پس دهد.

آیت الله خاتمی مشارکت در تمام جنایات رژیم صهیونیستی، بند دیگری از کیفرخواست رژیم سعودی دانست و بیان داشت: با این پرونده سیاه، انشاءالله رژیم کهنه و پوسیده سعودی متلاشی می‌شود و با متلاشی شدن این رژیم فاسد رژیم صهیونیستی نیز از هم خواهد پاشید؛ چرا که تمام امید رژیم صهیونیستی به رژیم جلاد سعودی است.

وی با اشاره به ظاهر شدن نشانه‌های فروپاشی در درون رژیم سعودی تصریح کرد: بگیر و ببند‌های داخلی در رژیم سعودی نشانه تزلزل این ژریم است و خنده دار است که سران این رژیم متزلزل حرف‌های گنده‌تر از دهانشان را می‌زنند و ایران اسلامی را تهدید می‌کنند؛ باید به آن‌ها گفت ایران اسلامی جایی است که اربابان آمریکایی تان را مستأصل کرده و نشان داده اربابانتان هم هیچ غلطی نمی‌توانند کنند تا چه رسد به شما.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به دخالت‌های رژیم سعودی در امور کشور‌های منطقه گفت: بند چهارم کیفرخواست رژیم سعودی فضولی‌های آن‌ها در کشور‌های منطقه است؛ آن‌ها ۱۰۰ میلیون دلار برای دخالت در انتخابات عراق کنار گذاشته اند؛ همچنین به گفته دبیر کل حزب الله لبنان با ابزار‌های کثیف خود به همراه آمریکا در انتخابات لبنان دخالت می‌کنند. این قبیل فضولی‌های رژیم سعودی جرم است.

آیت الله خاتمی در پایان خاطر نشان کرد: سعودی‌ها با برگزاری یک نشست مخفیانه به سران سوریه گفتند که دست از همراهی ایران و محور مقاومت بردارید تا ما نیز از تکفیری‌ها حمایت نکنیم و خرج بازسازی سوریه را بدهیم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *