دیدار تاریخی کیم جونگ اون و شی جین پینگ در پکن

11:02 - 08 فروردين 1397
کد خبر: ۴۰۸۰۳۷
خبرگزاری رسمی چین در گزارشی سفر رئیس کره شمالی به پکن و دیدار وی با شی جین پینگ رئیس جمهور چین را تایید کرد.

سفر رئیس کره شمالی به چین تایید شد؛ دیدار تاریخی کیم جونگ اون و شی جین پینگ در پکنبه گزارش گروه بین‌الملل ، خبرگزاری شینهوا روز چهارشنبه هشتم فروردین ماه گزارش داد که کیم جونگ اون، رئیس کره شمالی از روز یکشنبه تا چهارشنبه در سفری غیررسمی به چین سفر کرده است.

بنابر این گزارش روسای دو کشور درباره تحولات جهانی و شبه جزیره کره به گفت‎وگو پرداختند.

شی جین پینگ، رئیس جمهور چین در دیدار با کیم جونگ اون گفته است که کشورش به اصل خلع سلاح هسته‎ای از شبه جزیره کره پایبند است.

وی همچنین ضمن تاکید بر تضمین صلح و ثبات شبه جزیره، اظهار داشته که مشکلات در این منطقه باید از طریق گفت‎وگو و مذاکره حل شود.

در همین حال رئیس کره شمالی با اشاره به روابط دوستانه پیونگ یانگ و پکن گفته است که برای تبریک به شی جین پینگ به مناسبت انتخاب دوباره وی به عنوان رئیس جمهور چین به این کشور سفر کرده است.

کیم جونگ اون ضمن ابراز امیدواری نسبت به اینکه نخستین سفر وی به چین به صلح و ثبات در شبه جزیره کره کمک کند، آمادگی کره شمالی را برای گفت‎وگو با آمریکا و کره شمالی و نشست با روسای جمهور این دو کشور ابراز داشت.

وی معتقد است که امکان خلع سلاح شبه جزیره کره در صورتی که واشنگتن و سئول اقداماتی را در جهت تحقق صلح انجام دهند، وجود دارد.

همچنین در ادامه این دیدار رئیس جمهور چین دوستی میان پکن و کره شمالی را گزینه‎ای راهبردی توصیف کرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *