بافت تاریخی کرمان قابلیت جهانی شدن دارد

21:45 - 03 فروردين 1397
کد خبر: ۴۰۷۶۳۲
معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: بافت تاریخی شهر کرمان قابلیت ثبت در فهرست میراث جهانی را دارد.

بافت تاریخی کرمان قابلیت جهانی شدن داردبه گزارش گروه فضای مجازی ، محمدحسن طالبیان معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، در حاشیه بازدید از جشن ملی نوروزگاه در محل کاروانسرای گنجعلیخان کرمان اظهار داشت: کرمان از استان‌های غنی در زمینه آثار فرهنگی و تاریخی و همچنین میراث ملموس و ناملموس است که این دارایی‌های ارزشمند موجب ارتقای این استان در جایگاه کشوری شده است.

معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه ثبت جهانی پنج اثر استان کرمان بر اهمیت این خطه افزوده است، عنوان کرد: در صورتی که توجه ویژه‌ای به بافت تاریخی و مرکز این مجموعه شود، بدون شک بافت تاریخی شهر کرمان قابلیت ثبت جهانی را دارد.

طالبیان ثبت جهانی بافت تاریخی کرمان را منوط به همکاری دستگاه‌های مرتبط همچون شهرداری و ... دانست و بیان داشت: بازار کرمان با همکاری استانداری و شهرداری مرمت و بازسازی شده که امیدواریم این روند ادامه‌دار باشد.

وی با اشاره به اینکه در دهه‌های اخیر به علت عدم آگاهی به بافت تاریخی کرمان بی‌توجهی شده است، گفت: میراث فرهنگی هر استان هویت و ثروت مردم آن منطقه محسوب می‌شود، بنابراین با همکاری می‌توان در حفظ و نگهداری میراث فرهنگی که یادگاری از گذشتگان است، تلاش بیشتری به کار برد.

معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور ادامه داد: در سال‌های اخیر به تعداد گردشگران و مسافران نوروزی استان کرمان افزوده شده است، زیرا مردم و مسؤولان به نتیجه مثبت سرمایه‌گذاری در گردشگری رسیده‌اند.

وی به اهمیت برگزاری ویژه برنامه نوروزگاه در استان‌های کشور طی ایام نوروز اشاره کرد و افزود: با برگزاری این جشن ملی، به ترویج سنت‌ها و حفظ آیین نوروز در گذشته کمک شایانی می‌شود.

 

منبع: فارس 

 

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *