به اقدام نیرو‌های مرزی ترکمنستان در تیراندازی به ماهیگیران ایرانی رسما اعتراض کردیم و خواستار توضیح شدیم

19:27 - 02 فروردين 1397
کد خبر: ۴۰۷۵۱۹
دسته بندی: سیاست
سخنگوی وزارت خارجه در واکنش به اقدام نیرو‌های مرزی ترکمنستان در تیراندازی به ماهیگیران ایرانی گفت: رسما اعتراض کردیم و خواستار توضیح شدیم.

به گزارش گروه سیاسی ،سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به اخبار ناگوار منتشر شده مبنی بر تیراندازی مرزبانان دریایی ترکمنستان به سمت ماهیگیران ایرانی و جان باختن دو تن و دستگیری دو تن دیگر اظهار داشت: بلافاصله پس از وقوع این حادثه و انتشار این خبر تاسف برانگیز، وزارت امور خارجه و سفارت جمهوری اسلامی ایران در آن کشور در تماس با مقامات ترکمنستان بطور جدّ پیگیر موضوع شدند و طی یادداشتی رسمی از دولت آن کشور خواستار توضیح درباره این حادثه شدیم که این پیگیری‌ها همچنان ادامه دارد.

قاسمی با اشاره به روابط دوستانه فی مابین خاطر نشان ساخت: شدیدا به اقدام نسنجیده نیرو‌های مرزبانی ترکمنستان در تیراندازی به یک قایق ماهیگیری و غیر نظامی معترضیم چرا که حتی اگر ماهیگیران ایرانی به آب‌های ترکمنستان نزدیک شده باشند بر اساس رویه و عرف معمول بین المللی نیرو‌های مرزی می‌توانند آن‌ها را از محدوده آب‌های آن کشور دور نمایند. از اینرو خواستار توضیح فوری و رسمی مقامات مسئول در ترکمنستان هستیم و امیدواریم با توجه به روابط مودت آمیز میان دو کشور و با همکاری مقامات ذیصلاح آن دولت چگونگی ابعاد این حادثه روشن گردد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *