رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

آخرین وضعیت تامین آب شرب استان یزد/ جریان آب با ۱۰ درصد کاهش برقرار است

10:43 - 27 اسفند 1396
کد خبر: ۴۰۶۶۷۷
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای یزد گفت: برآورد‌ها نشان می‌دهد که نیاز بخش شرب و بهداشت استان در افق سال ۱۴۲۵ به میزان ۲۳۰ میلیون متر مکعب می‌رسد درحالی که با توجه به محدودیت منابع آبی موجود استان برنامه ریزی برای تأمین آب شرب از منابع خارجی استان انجام شده است.

محمدمهدی جوادیان زاده در گفت و گو با خبرنگار گروه اقتصاد در ارتباط با وضعیت تامین آب شرب استان یزد اظهار کرد:در اثر حادثه‌ای که روی خط انتقال آب به یزد در روز جمعه ۱۸-۱۲-۹۶ پیش آمد جریان آب انتقالی تا ساعت ۱۷ روز شنبه ۱۹-۱۲-۹۶ قطع گردید که البته با تمهیداتی که از قبل اندیشیده شده بود تلاش شد در این مدت آب شرب تمام شهروندان از منابع جایگزین تأمین شود. در حال حاضر جریان آب با ۱۰ درصد کاهش نسبت به سال گذشته برقرار است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای یزد در خصوص دلایل نارضایتی مردم در خصوص انتقال آب و تدابیر اندیشیده برای جلوگیری از پیش آمدن چنین مشکلاتی عنوان کرد: متأسفانه به دلیل بروز برخی شایعات و اطلاعات غلط در مصرف آب انتقالی به استان یزد این نارضایتی‌ها به وجود آمده است تخصیص آب انتقالی به استان یزد در سال ۱۳۶۸ به تصویب رسید و ۸۰ درصد آب انتقالی به بخش شرب و ۲۰ درصد به بخش صنعت تخصیص داده شده بود.

وی افزود: درحالی که اکنون کمتر از ۵ درصد آب انتقالی به مصرف صنعت و ۹۵ درصد آن به مصرف شرب می‌رسد. با این همه نزدیک به ۴۰ درصد آب شرب استان هم از منابع آب زیرزمینی تأمین می‌شود.

جوادیان زاده در ادامه خاطرنشان کرد: در هیچ جای استان هیچ گلخانه با بخش کشاورزی از آب انتقالی استفاده نمی‌کنند چرا که اولاً قیمت تمام شده این آب به میزانی است که برای کشاورزی و مصرف گلخانه مقرون به صرفه نیست و در ثانی در حال حاضر اولویت، تأمین آب شرب استان است و بنابر این ۹۵ درصد آب انتقالی در بخش شرب استفاده می‌شود تلاش نموده‌ایم تا اطلاعات درست در این زمینه را خدمت مردم شریف اصفهان و یزد ارائه دهیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای یزد در رابطه با اقدامات انجام شده برای تأمین آب شرب استان گفت: برآورد‌ها نشان می‌دهد که نیاز بخش شرب و بهداشت استان در افق سال ۱۴۲۵ به میزان ۲۳۰ میلیون متر مکعب می‌رسد درحالی که با توجه به محدودیت منابع آبی موجود استان برنامه ریزی برای تأمین آب شرب از منابع خارجی استان انجام شده است.

وی در انتها به وضعیت پایدار منطقه اشاره کرد و گفت: درحال حاضر خوشبختانه جریان آب برقرار است وانشاءالله مشکلی نخواهد بود.

گفت‌وگو از سپیده پوردشت



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *