تهدیدات امنیتی موجب توقف فعالیت شرکت‌های مخابرات در "هرات" شده است

18:00 - 28 اسفند 1396
کد خبر: ۴۰۶۶۳۸
مسئولان اداره مخابرات هرات اعلام کردند که شرکت‌های مخابراتی در هرات به دلیل تهدیدات مخالفان مسلح دولت و طالبان در شهرستان‌ها مجبور هستند تا فعالیت خود را متوقف کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل ، حکمت الله حبیبی رئیس اداره مخابرات هرات با اشاره به وجود تهدیدات شدید امنیتی در بیشتر شهرستان‌های هرات که سبب قطع ارتباطات در آنها شده است، گفت: ریاست مخابرات هرات به شدت نگران قطع ارتباط میان شهروندان در این شهرستان‌ها است.

وی افزود: ادارات امنیتی باید در اسرع وقت وارد عمل شده و مناطق مختلفی را که حضور طالبان و گروه‌های مخالف مسلح در آنجا موجب قطع ارتباط شده است، را پاکسازی کنند.

حبیبی خاطرنشان کرد: چندین سال است که شرکت‌های مخابراتی مختلف برای ارتباط میان شهروندان در شهرستان‌ها نیز فعالیت خود را آغاز کرده‌اند، اما حضور طالبان و گروه‌های مخالف مسلح و هشدار این گروه‌ها به این شرکت‌ها سبب شده است که شرکت‌ها برای ساعاتی زیاد در طول شب دستگاه‌های خود را خاموش کنند و در غیر اینصورت گروه‌های مخالف مسلح و طالبان آنتن‌های مخابراتی را نیز به آتش خواهند کشید.

از طرفی دیگر جیلانی فرهاد سخنگوی والی هرات گفت: این مشکلات با ادارات امنیتی در میان گذاشته شده و برای رفع این تهدیدات تلاش‌هایی صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: تهدیدات جدی امنیتی در این شهرستان‌ها وجود ندارد و به دلیل تهدیدات مخالفین مسلح دولت در ولایت‌های همجوار هرات شبکه‌های مخابراتی فعالیت‌های خود را در شهرستان‌های هرات متوقف می‌سازند.

سید اشرف سادات فعال مدنی در هرات گفت: با قطع شدن شبکه‌های مخابراتی در هرات ارتباط هزاران تن از شهروندان در شهرستان‌ها قطع خواهد شد که این خود نگرانی‌های زیادی را به بار آورده است.

وی افزود: عملیات‌های متعدد نیروهای امنیتی در شهرستان‌ها برای آماج قراردادن گروه‌های مخالف مسلح دولت تا کنون بی‌نتیجه بوده است و آنها باید در کنار عملیات‌های پاکسازی پاسگاه‌های نظامی را در آن مناطق گسترش دهند.

این درحالی است که شهروندان در هرات بارها از قطع شرکت‌های مخابراتی در مناطق مختلف هرات شکایت داشتند و از احوال خانواده‌های خود در مناطق دور دست بی‌خبرند.

مسئولان اداره مخابرات هرات نیز می‌گویند که هشدار طالبان به شرکت‌های مخابراتی برای قطع ارتباطات سبب نگرانی آنها بوده و در گذشته تعداد زیادی از پایه‌های مخابراتی نیز از سوی آنان به آتش کشیده شده است.
/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *