رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

جشن نوروزگاه در اهواز برپا می‎شود

11:25 - 26 اسفند 1396
کد خبر: ۴۰۶۳۳۷
رئیس اداره میراث‌فرهنگی اهواز از طنین‎انداز شدن جشنواره نوروزگاه در این شهرستان در تعطیلات نوروز 97 خبر داد.

جشن نوروزگاه در اهواز برپا می‎شودبه گزارش گروه جامعه ،غلامرضا جلیلی‎نیا  با بیان این‎که نوروز یکی از آیین‎های کهن ایرانیان است که باید آن را حفظ کرد،گفت:خوشبختانه موضوع نوروز در کشور ملی و فراگیر شده است و در این راستا برنامه‌های متنوعی در سطح استان تدارک دیده شده که یکی از برنامه‌ها برگزاری جشنواره نوروزگاه در شهرستان اهواز است.

وی افزود: قرار است این رویداد فرهنگی در ایام تعطیلات نوروز به مدت ده روز در جاده ساحلی شرقی اهواز جنب کتابخانه مرکزی برگزار شود.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی اهواز از برنامه‎های متنوعی، چون اجرای موسیقی اقوام، اجرای آیین‎های نوروزگاهی، ایجاد ایستگاه‎های اطلاع‎رسانی گردشگری، ارائه غذا‌های محلی و سنتی و نمایشگاه صنایع‌دستی به‌عنوان بخش‎های مختلف این جشنواره نام برد و افزود:هدف از این جشنواره آشنایی گردشگران و مهمانان نوروزی با آداب، رسوم و آیین‎های استان و نیز ایجاد نشاط میان مردم در ایام نوروز است.

وی تأکید کرد:با اجرای طرح نوروزگاه بتوان نقش مؤثری در شناسایی و معرفی میراث معنوی نوروز و آداب و سنن اقوام خوزستان ایفا کنیم.

جلیلی‎نیا یادآور شد: این برنامه به‌دست اداره‎کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خوزستان و نیز اداره میراث‌فرهنگی شهرستان اهواز و با همکاری معاونت فرهنگی شهرداری اهواز برپا خواهد شد.

انتهای پیام/ 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *