افزایش کارمزد به جایگاه‌های CNG رسید

9:16 - 25 اسفند 1396
کد خبر: ۴۰۵۹۸۶
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
در حالی از سوی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران افزایش کارمزد جایگاه‌های CNG اعلام شده که پیش از این جایگاه داران بار‌ها خواستار جایگزینی سیستم حق العمل کاری به جای سیستم کارمزد بودند.
افزایش کارمزد به جایگاه‌های CNG رسید/حلال مشکلات جایگاه دارن چیست؟به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، کارمزد جایگاه داران از جمله موضوعاتی است که همواره از سوی جایگاه داران مطرح است و ان را دلیلی برای خدمات دهی ضعیف و یا ورشکستگی خود می‌دانند.
 
بنا بر برخی آمار، در کل کشور حدود ۷ هزار جایگاه سوخت وجود دارد که ۹۰ درصد آن‌ها با مشکلات گوناگونی روبرو هستند این عامل در هزینه ساخت و نگه داری بالا این جایگاه‌ها مشکل را دو چندان کرده است.
 
به همین خاطر در همه کشور‌ها و حتی در ایران کارمزدی که برای بخش خدمات در نظر گرفته می‌شود.
 
اتحادیه جایگاه دارن تاکنون بار‌ها اعلام کرده اند خواستار جایگزینی سیستم حق العمل کاری به جای سیستم کارمزد هستند تا از این طریق شاهد بهبود عملکرد ان‌ها باشند.
با این شرایط شرکت ملی پالایش و پخش فراورده‌های نفتی ایران در جدیدترین اظهارات خود خبر از افزایش کارمزد جایگاه‌های عرضه سی ان‌جی به ازای هر متر مکعب فروش در جایگاه‌ها تا سقف ۴۰۰ ریال داد.
 
بر این اساس، قرار است کارمزد قابل پرداخت به جایگاه‌داران و بهره‌برداران جایگاه‌های عرضه سی‌ان‌جی غیرخصوصی به ازای هر متر مکعب فروش ۲۲۰ ریال و به جایگاه‌داران بخش‌خصوصی و جایگاه‌هایی که کارمزد ویژه می‌گیرند افزون بر مبلغ مذکور ۱۸۰ ریال اضافه‌تر پرداخت شود.
 
فاطمه کاهی، سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی اعلام کرد: این مصوبه از ابتدای سال ۹۶ قابل اجرا است، همچنین در مسیر توسعه جایگاه‌های CNG در دو سال گذشته تعدادی جایگاه CNG ازسوی بخش‌خصوصی سرمایه‌گذاری و احداث شد که طبق این مصوبه، برای حمایت از ورود بخش‌خصوصی به حوزه جایگاه‌داری، تاکنون ۱۲۰۰ تا ۱۴۰۰ ریال کارمزد فروش برای هر متر مکعب فروش در جایگاه‌های عرضه سی‌ان‌جی پرداخت شده است و این رقم با مصوبه فعلی تا ۱۶۰۰ تا ۱۸۰۰ برای این دسته از جایگاه‌داران خواهد رسید.
 
کاهی افزود: براساس این مصوبه، مبلغ ۷۰ ریال از کارمزد یادشده مربوط به هزینه‌های فرآیند یکسان‌سازی و ارتقای سطح ایمنی جایگاه‌ها تا سطح یک برای همه جایگاه‌ها در نظر گرفته شده که پس از انجام فرآیند یادشده با تائید شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، این مبلغ قابل پرداخت است.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *