رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

سرنشینان خودرو بیشترین قربانیان حوادث رانندگی در نوروز

14:00 - 03 فروردين 1397
کد خبر: ۴۰۵۷۰۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
مدیر کل پزشکی قانونی استان مازندران گفت: نزاع بیشترین مراجعات مراکز پزشکی قانونی در نوروز هر سال است بطوریکه در سال گذشته تعداد یک هزار و ۹۹۹ نفر به مراکز پزشکی قانونی استان مراجعه کردند.
نزاع، بیشترین مراجعات نوروزی پزشکی قانونی / سرنشینان خودرو بیشترین قربانیان حوادث رانندگی نوروز (۳۳)علی عباسی مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران در گفت وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی از نزاع به عنوان بیشترین مراجعات مراکز پزشکی قانونی در نوروز نام برد و گفت: درگیری‌هایی که به دنبال تصادفات جزئی بین دو یا چند وسیله نقلیه رخ داده از جمله مراجعات پزشکی قانونی است و به علت ناراحتی و عدم کنترل، بعد از این حوادث مشاجره لفظی رخ می‌دهد و بعضاً این مشاجرات به درگیری‌های فیزیکی منجر می‌شود.

عباسی افزود: بسیاری از این درگیری‌ها همراه با آثار و علایم ضرب و جرح هستند و به دنبال آن منجر به شکایت از طرف مقابل و ارجاع به پزشکی قانونی می‌شود و در پزشکی قانونی هم مشاهده کرده ایم آنچه زمینه اولیه دعوا و منازعه و آسیب به افراد شده همان تصادف جزئی بوده است.

مدبر کل پزشکی قانونی استان مازندران با تأکید بر اینکه بسیاری از حوادث رانندگی غیرعمدی هستند اظهار داشت: موارد نادری وجود دارد که در تصادفی، عمد در کار باشد و در غالب حوادث رانندگی که عمدتاً سهوی هستند، به علت تحمل پایین افراد به منازعه و تبعات بعدی آن ختم می‌شود.

وی با اشاره به افزایش سفر‌های برون شهری در تعطیلات نوروزی گفت: در ایامی که هستیم به علت تعطیلات نوروزی، سفر‌های برون شهری افزایش پیدا می‌کنند و حجم ترافیک خودرو‌ها بیشتر می‌شود و بالطبع وقتی مسافرت برون شهری بالا باشد و حجم خودرو در خیابان زیاد، احتمال وقوع تصادف نیز بیشتر می‌شود.

عضو شورای قضایی استان، از همه مسافران خواست در حوادث رانندگی با تحمل و سعه صدر برخورد نمایند تا ضمن طی مراحل قانونی و جبران خسارت از طریق مبادی ذیربط، خاطرات خوش سفر با وقایعی تلخ‌تر از یک تصادف تلخ نشود.

۳۴ کشته در ایام تعطیلات نوروزی96


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *