آخوندی در وزارت راه و شهرسازی ماندگار شد/ موافقان و مخالفان استیضاح وزیر راه و شهرسازی چه گفتند + تصاویر

14:27 - 22 اسفند 1396
کد خبر: ۴۰۵۳۵۲
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
جلسه نوبت عصر امروز مجلس دقایقی به ریاست مسعود پزشکیان آغاز شد. نمایندگان در این جلسه استیضاح وزیر «راه و شهرسازی» را بررسی خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی ، جلسه نوبت عصر امروز مجلس شورای اسلامی دقایقی به ریاست مسعود پزشکیان آغاز شد.

براساس این گزارش، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این جلسه استیضاح وزیر «راه و شهرسازی» را بررسی خواهند کرد.

نمایندگان در جسله نوبت صبح امروز مجلس شورای اسلامی، «تقاضای استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی» را بررسی کردند.

پوشش لحظه به لحظه جلسه بررسی استیضاح وزیر «راه و شهرسازی» به قرار زیر است.

 

آخوندی در وزارت راه و شهرسازی ماندگار شد
۱۳۹۶/۱۲/۲۲ - ۱۸:۰۴

نمایندگان مجلس با ادامه فعالیت عباس آخوندی در وزارت راه و شهرسازی موافقت کردند.

آغاز رای گیری برای استیضاح وزیر راه و شهرسازی
۱۳۹۶/۱۲/۲۲ - ۱۷:۴۵

رای‌گیری استیضاح «عباس آخوندی» آغاز شد. طبق اعلام «علی لاریجانی» رئیس مجلس شورای اسلامی، 241 نماینده در هنگام رای‌گیری برای استیضاح عباس آخوندی در صحن علنی حضور داشتند.

به کدامین گناه باید آخوندی استیضاح شود؟
۱۳۹۶/۱۲/۲۲ - ۱۶:۵۰

«الیاس حضرتی» نماینده مخالف استیضاح وزیر راه و شهرسازی گفت: استیضاح آقای آخوندی در شرایط فعلی که زمان اوج سفرهای نوروزی است، مثل استیضاح وزیر آموزش و پرورش در آستانه فصل مهر و بازگشایی مدارس است. به کدامین گناه باید آخوندی استیضاح شود؟

آخوندی مردم را فدای سوء مدیریت خود کرده است
۱۳۹۶/۱۲/۲۲ - ۱۶:۴۵

«احمد مرادی» نماینده موافق استیضاح وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه متأسفانه برخی وزرا پیش از رأی اعتماد برنامه‌هایی ارائه می‌کنند ولی پس از آن این برنامه‌ها اجرا نمی‌شود، گفت: آقای آخوندی یکی از این وزرا است، وزارت راه و شهرسازی بسیار مهم است و باید وزیر آن جان فدا برای مردم کشور باشد ولی آخوندی مردم را فدای سوء مدیریت خود کرده است.

باید کجا اتفاقی صورت بگیرد تا ثابت شود شما برای این کار، کارآمدی، کارآیی و احساس مسئولیت ندارید؟
۱۳۹۶/۱۲/۲۲ - ۱۶:۳۰

«عدل هاشمی پور» نماینده موافق استیضاح وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در دوره تصدی آقای آخوندی بر وزارتخانه راه و شهرسازی که با سرنوشت، جان، مال و حیثیت دولت، ملت و کشور ارتباط مستقیم دارد، در دریا، آسمان و خشکی، حادثه ها و فاجعه های بزرگ داشته ایم، گفت: وزیر راه و شهرسازی کوچک‌ترین احساس مسئولیتی نداشته و مسئولیتی را بر گردن نگرفته است و حتی حاضر به یک عذرخواهی نیز نشده است، باید کجا اتفاقی صورت بگیرد تا ثابت شود شما برای این کار، کارآمدی، کارآیی و احساس مسئولیت ندارید؟

دفاعیات وزیر راه از خود در جلسه استیضاح در صحن علنی
۱۳۹۶/۱۲/۲۲ - ۱۵:۵۶

«عباس آخوندی» وزیر راه و شهرسازی در جلسه استیضاح خود در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بی شک حوادث اخیر نگرانی هایی را برای مردم ایجاد کرده که البته حق است.قبل از هر چیزی به عنوان بالاترین مقام این دستگاه از هرگونه رنج و زحمتی که برای مردم بوجود آمده بی هیچ قید و شرطی اعم از اینکه قصوری متوجه این دستگاه باشد یا نباشد پوزش می خواهم. میزان راه های کشور در حال حاضر به 217 هزار کیلومتر رسیده است. طبق استاندار جهانی برای نگهداری این میزان راه باید سالانه 10 هزار میلیارد تومان منابع داشته باشیم در حالی که در بهترین حالت 2 هزار میلیارد تومان است.

 

چرا وزارتخانه با وزیری که انگیزه ندارد ، کارش را ادامه دهد؟
۱۳۹۶/۱۲/۲۲ - ۱۵:۳۲

«محمد قسیم عثمانی» نماینده موافق استیضاح وزیر راه و شهرسازی گفت: بعد از 5 سال چه اتفاقی در مسکن اجتماعی رخ داده؟ دستور دادید که کارکنان شهرداری اجازه نقشه نداشته باشند اما شورای روستایی چرا نمی تواند این کار را انجام دهد؟ در بارش های اخیر هزاران نفر از مردم در مسیرهای منتهی به تهران گیر کرده بودند. چرا وزارتخانه با وزیری که انگیزه ندارد ، کارش را ادامه دهد؟

وقتی پول ندارید، به مردم قول ندهید و پروژه ای را کلنگ نزنید
۱۳۹۶/۱۲/۲۲ - ۱۵:۳۰

«احد آزادی‌خواه» نماینده موافق استیضاح وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: آقای آخوندی شما فرمودید جایگزین مسکن مهر، مسکن اجتماعی می آورید؛ این مسکن اجتماعی کجاست؟ وقتی پول ندارید، به مردم قول ندهید و پروژه ای را کلنگ نزنید. از 200 هواپیمای خریداری شده پس از برجام 7 فروند وارد کشور شده بقیه کجاست؟

 

گزارش تصویری استیضاح وزیر راه و شهرسازی
۱۳۹۶/۱۲/۲۲ - ۱۵:۱۰

گزارش تصویری استیضاح «عباس آخوندی» وزیر راه و شهرسازی در مجلس شورای اسلامی (مشاهده تصاویر)

آغاز جلسه استیضاح آخوندی/ کشور هنوز یک طرح جامع مسکن ندارد

شما مسکن مهر را 5 سال است که نگه داشته‌اید
۱۳۹۶/۱۲/۲۲ - ۱۴:۵۵

«نادر قاضی پور» موافق استیضاح وزیر راه و شهرسازی گفت: آقای آخوندی شما مسکن مهر را 5 سال است که نگه داشته‌اید. اول که آمدید گفتید هر سال 600 هزار مسکن افتتاح می‌کنیم اما سال 95 بدترین آمار مسکن در 15 سال اخیر را داشتیم. دولت لایحه تفکیک وزارت راه و شهرسازی را به دلیل عدم کفایت شما در این وزارت داد. کارکنان زیر مجموعه شما از استیضاح حمایت می‌کنند.

کشور هنوز یک طرح جامع مسکن ندارد
۱۳۹۶/۱۲/۲۲ - ۱۴:۴۶

«احمد علیرضا بیگی» موافق استیضاح وزیر راه و شهرسازی گفت: کشور هنوز یک طرح جامع مسکن ندارد. برنامه‌ریزی ما برای تامین مسکن جوانان چیست؟ صحبت از مسکن اجتماعی می کنید اما در این چند سال اگر یک واحد مسکن اجتماعی ساخته شده به ما نشان دهید. از همان ابتدا در حوزه برنامه ریزی ناتوان بودید. مدل کارآمدی برای احیای بافت فرسوده نداریم. بافت فرسوده اینقدر بلاتکلیف است که آقای رییس جمهور خودشان ورود پیدا می کنند و این دلیل ناکارآمدی شماست. چرا تاوان ناکارآمدی شما را مردم بدهند؟ 

آغاز استیضاح وزیر راه و شهرسازی
۱۳۹۶/۱۲/۲۲ - ۱۴:۲۴

جلسه نوبت عصر امروز (22 اسفند) مجلس شورای اسلامی با موضوع استیضاح «عباس آخوندی» وزیر راه و شهرسازی آغاز شد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *