جعل اصطلاح مدافع حقوق بشر برای تطهیر و پوشش گروه‌های تروریستی/فشار‌های غیرقانونی به دانشجویان ایرانی در کشور‌های غربی،نقض حقوق بشر است

14:01 - 22 اسفند 1396
کد خبر: ۴۰۵۳۲۷
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
لاریجانی گفت: علاوه بر محدودیت‌های علمی، محدودیت‌های بانکی و فشار‌های غیرقانونی به دانشجویان ایرانی در حال تحصیل در کشور‌های غربی نظیر انگلیس نیز از دیگر نمونه‌های نقض حقوق بشر مسلمانان و ایرانیان است.

همسر شهید هسته‌ای دکتر علیمحمدی با دبیر ستاد حقوق بشر دیدار کردبه گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر،معصومه کرمی،همسر شهید هسته‌ای دکتر علیمحمدی و اعضای سازمان مردم‌نهاد انجمن دفاع از قربانیان تروریسم که برای شرکت در سی و هفتمین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل و برگزاری پنل تخصصی در ژنو حضور دارند، در دیداری صمیمی با دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه در موضوعات مختلف به گفت‌وگو پرداختند.

محمدجواد لاریجانی دبیر ستاد حقوق بشر با اشاره به گروکشی غرب از حقوق بشر، از استاندارد‌های دوگانه جهان، به ویژه جهان غرب، در برخورد با کشور‌ها و ملت‌های مختلف و تبعیض در برخورداری آن‌ها از حقوق بشر انتقاد کرد.

دبیر ستاد حقوق بشر همچنین از جعل اصطلاح مدافع حقوق بشر برای تطهیر و پوشش گروه‌های تروریستی مانند پژاک، ریگی و امثال آن‌ها در ایران و منطقه ابراز نگرانی کرد.

وی با گرامی داشت یاد شهید علیمحمدی از همکاری نزدیک و صمیمی او و اقدامات علمی ارزنده این دانشمند شهید هسته‌ای قدردانی نمود و در عین حال فشار‌های علمی و محدودیت‌هایی که برای برخی رشته‌های فنی برای دانشجویان و دانشگاهیان ایرانی اعمال شده است را مصداق نقض حقوق بشر دانست.

این مقام مسئول بیان کرد: علاوه بر محدودیت‌های علمی، محدودیت‌های بانکی و فشار‌های غیرقانونی به دانشجویان ایرانی در حال تحصیل در کشور‌های غربی نظیر انگلیس نیز از دیگر نمونه‌های نقض حقوق بشر مسلمانان و ایرانیان است.

در این دیدار معصومه کرمی و اعضای انجمن دفاع از قربانیان تروریسم نیز گزارشی از فعالیت‌های خود در شورای حقوق بشر سازمان ملل و برگزاری پنل تخصصی در زمینه حقوق کودکان و قربانیان تروریسم ارائه کردند.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *