تولید و پخش 77 هزار دقیقه برنامه نوروزی در رادیوی مراکز/ راه‌اندازی دو پویش مردمی همزمان با ایام عید

13:19 - 22 اسفند 1396
کد خبر: ۴۰۵۳۰۲
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
مدیرکل صدای استان‌ها گفت: 659 عنوان برنامه با مدت 77 هزار و 670 دقیقه برای مراکز پیش‌بینی شده که در روزهای پایانی سال و نوروز 97 روی آنتن رادیوهای استانی می‌رود.

به گزارش گروه فرهنگی به نقل از روابط عمومی معاونت امور استان‌های صدا و سیما، وحید کمالی با اشاره به تدارک گسترده صدای مراکز استان‌ها برای نوروز 97 اظهار کرد: شیوه‌نامه تولید و پخش برنامه‌های مربوط به پایان سال جاری و نوروز 97 از مدت‌ها پیش تهیه و برای صدای مراکز ارسال شده است.

وی افزود: در مجموع 659 عنوان برنامه با مدت زمان 77 هزار و 670 دقیقه برای مراکز پیش‌بینی شده که در روزهای پایانی سال و نوروز سال آینده روی آنتن رادیوهای استانی می‌رود.

مدیرکل صدای استان‌های سازمان صدا و سیما با بیان اینکه رادیوهای مراکز در نوروز 97 با شعار ایمنی و سلامت در رانندگی و پاکیزگی طبیعت برنامه‌های خود را روی آنتن می‌برند عنوان کرد: بر همین اساس دو پویش مردمی به همت صدای مراکز راه‌اندازی و تبلیغ می‌شود.

وی ادامه داد: پویش نخست با عنوان «ایمن برانیم تا سالم بمانیم» با هدف ارتقا فرهنگ رانندگی در بین مسافران نوروزی و همه اقشار جامعه با همکاری راهنمایی و رانندگی و سازمان هلال احمر اجرایی می‌شود.

کمالی خاطرنشان کرد: پویش دوم نیز «همه با هم ایران را پاکیزه نگاه داریم» با هدف حفظ محیط زیست و با همکاری سازمان محیط زیست است که از 13 نوروز تا پایان تعطیلات تابستان 97 در قالب مجموعه‌ای از برنامه‌های ترکیبی، مینی فیچر و PSA در صدای مراکز دنبال خواهد شد.

مدیرکل صدای استان‌های رسانه ملی با بیان اینکه در قالب این پویش تلاش خواهد شد که طبیعت کشورمان در اقصی نقاط پاکیزه‌تر از قبل نگاه داشته شود گفت: جمع‌آوری و تفکیک زباله با هدف آسیب کمتر به طبیعت، هدف از اجرای این طرح همگانی است.

وی افزود: در کنار این مسائل و قبل از اینکه وارد روزهای تعطیل سال نو شویم، چهارشنبه آخر سال را پیش رو داریم که برای این مسئله هم تدبیری اندیشیده شده و پویش «آتش بازی نیست» از 19اسفند در صدای مراکز راه‌اندازی شده است که تا 23 اسفند نیز ادامه خواهد داشت.

کمالی این پویش را هشداری برای والدین و نوجوانان و جوانان دانست و عنوان کرد: هر یک از مراکز صدای استانی در مجموع 340 دقیقه برنامه با این موضوع تهیه و روی آنتن می‌برد.

مدیرکل صدای مراکز استان‌های صدا و سیما در ادامه به برنامه‌های نوروزی رادیوهای استانی اشاره و خاطرنشان کرد: «استقبال از بهار» عنوان برنامه‌ای است که از 26 تا 29 اسفند در مراکز 33 گانه روی آنتن می‌رود و هر مرکز 120 دقیقه را به این برنامه که دارای رویکرد آموزشی و سرگرمی است اختصاص می‌دهد.

وی ویژه برنامه «هم پای بهار» را از دیگر برنامه‌های صدای مراکز برشمرد و گفت: این برنامه عصرگاهی به صورت زنده و مشترک میان همه مراکز تولید می‌شود به این صورت که هر رادیوی استانی یک برنامه تولید می‌کند و آن را در اختیار دیگر مراکز می‌گذارد و 32 برنامه هم برای پخش زنده تحویل می‌گیرد.

ملاحظات ویژه سالروز شهادت امام هادی(ع) در برنامه‌های ویژه تحویل سال

کمالی به طراحی برنامه تحویل سال صدای مراکز متناسب با سالروز شهادت امام علی النقی(ع) اشاره کرد و گفت: با توجه به تقارن این دو مناسبت، ملاحظات ویژه‌ای در نظر گرفته شده است؛ برنامه تحویل سال در هر مرکز حدود 150 دقیقه خواهد بود و آیتم‌های مختلفی نیز برای آن پیش‌بینی شده که از جمله آنها می‌توان به گفت‌وگو با افراد شاخص در هر استان، گزارش زنده از فعالیت‌های پلیس و نیروهای امدادی و خدماتی در جاده‌ها، گفت‌وگو با مرزبانان در استان‌های مرزی کشور و نیز خانواده شهدا در هر استان اشاره کرد.

مدیرکل صدای مراکز استان‌های رسانه ملی ادامه داد: برنامه رادیویی «ایران را بگردیم» با مجموع زمان 960 دقیقه در 16 روز پخش می‌شود که شامل اطلاعاتی راجع به مناطق دیدنی ایران، آداب و رسوم، فرهنگ و ویژگی‌های اجتماعی مردمان نقاط مختلف کشورمان خواهد بود.

وی تصریح کرد: همچنین به مناسبت 13 رجب سالروز میلاد حضرت علی(ع) و روز پدر، برنامه‌های ویژه‌ای به مدت 130 ساعت در 33 مرکز استانی تولید و روز یازدهم فروردین روانه آنتن می‌شود.

کمالی به برنامه‌ریزی صدای استان‌ها برای دوازدهم فروردین روز جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: ویژه برنامه های خاص در هر یکی از رادیوهای استانی به منظور گرامیداشت این روز بزرگ تدارک دیده شده است.

مدیرکل صدای مراکز استان‌ها بیان کرد: همزمان با 13 فروردین روز طبیعت، پویش «همه با هم ایران را پاکیزه نگاه داریم» به همت رادیوهای استانی شروع می‌شود و علاوه بر این برنامه‌هایی با حضور اقشار مختلف مردم به همین مناسبت تهیه و پخش خواهد شد ضمن اینکه این روز مصادف است با سالروز وفات حضرت زینب(س)، به همین دلیل برنامه‌هایی نیز متناسب با این مناسبت تولید می‌شود و در سایر برنامه‌ها نیز ملاحظات ویژه‌ای در نظر گرفته شده است.

وی استودیوگریزی را یکی از ویژگی‌های برنامه‌های نوروزی صدای مراکز دانست و افزود: استفاده از استودیوهای سیار شهری برای این منظور در اولویت قرار دارد.

کمالی در ادامه به برنامه «شب‌های ایران» به عنوان یکی دیگر از برنامه‌های ترکیبی نوروز 97 اشاره کرد و گفت: هر مرکز یک برنامه تولید می‌کند و 30 برنامه در طول ماه تحویل می‌گیرد، این برنامه نیز در راستای معرفی استان‌های مختلف کشور تهیه می‌شود.

الزام تهیه پیوست رادیونما برای همه برنامه‌های رادیویی در استان‌ها

وی تصریح کرد: تمام تهیه‌کنندگان برنامه‌های رادیویی در مراکز استانی ملزم شده‌اند پیوست رادیونما برای برنامه‌های خود ارائه دهند همچنین مسابقات مختلفی برای ارسال عکس توسط مخاطبان از مناطق مختلف کشورمان در نظر گرفته شده تا میزان مشارکت مردمی در محتوای رادیونمای استان‌ها افزایش یابد.

کمالی با بیان اینکه تمهیدات ویژه‌ای برای افزایش سهم حضور مراکز در شبکه‌های سراسری اندیشیده شده است گفت: اجرای مشترک مراکز با یکدیگر و نیز با رادیوهای سراسری در همین راستا صورت می‌گیرد ضمن اینکه با توجه به تقسیم‌بندی صدای مراکز در قالب 6 منطقه، از تمام آنها خواسته‌ایم میزان مشارکت در منطقه مربوط به خود را افزایش دهند و برنامه‌های مشترک را بیش از گذشته روی آنتن ببرند.

مدیرکل صدای مراکز استان‌های رسانه ملی خاطرنشان کرد: رادیو رسانه همراهی است که مسافران از آن بیشتر استفاده می‌کنند به همین دلیل تلاش می‌کنیم با برنامه‌های گوناگون، فرهنگ ایمنی و پاکیزه نگاه داشتن طبیعت را بیش از گذشته ترویج کنیم.


برچسب ها: صدا و سیما دارابی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *