باید با شيعه انگليسى و سنى آمريكايى برخورد كنيم /می‌خواهند حجاب که مایه عفت است را خدشه دار کنند/حقوق‌ها و پاداش‌هاى نجومى نباید باشد

9:28 - 22 اسفند 1396
کد خبر: ۴۰۵۱۴۹
رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: باید مراقب توطئه‌هاى دشمنان در جهت تفرقه افکنى باشیم و با شیعه انگلیسى و سنى آمریکایى برخورد کنیم.
باید مراقب توطئه هاى دشمنان در جهت تفرقه افکنى باشیم

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی ، آیت الله «احمد جنتی» رئیس مجلس خبرگان امروز سه شنبه طی سخنانی در آغاز اجلاسیه چهارم مجلس خبرگان در دوره پنجم با اظهار تاسف از درگذشت آیت الله شاه آبادی اظهار کرد: آن مرحوم در سال‌های پس از انقلاب همواره در سنگر‌های مختلف برای پایداری نظام جمهوری اسلامی اقدامات زیادی انجام داد.

وی در ادامه با اشاره به در آستانه بودن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تصریح کرد: سال آینده چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی خواهد بود؛ این موضوع بسیار با اهمیت است و باید در این رابطه بزرگداشت باشکوهی تدارک دیده شود.

آیت الله جنتی با اشاره به ضرورت اعلام وانتشار دستاورد‌های غیرقابل شمار انقلاب اسلامی بیان داشت: دستاورد‌های غیر قابل شماری که در این ۴۰ سال داشتیم باید مورد توجه قرار گیرد و همه دستگاه‌های تبلیغاتی اعم از صدا و سیما و سایت‌ها نیز باید در این رابطه فعال باشند.

رئیس مجلس خبرگان در ادامه با بیان اینکه خدا را شاکریم که علی رغم همه مشکلات و کارشکنی‌ها و توطئه‌های دشمنان، انقلاب ما به ۴۰ سالگی رسیده است، گفت: دشمنان برای مقابله با انقلاب اسلامی توطئه‌های زیادی تدارک دیدند؛ از جمله آنکه جنگ ۸ ساله را علیه ما به راه انداختند، اما به لطف خداوند این جنگ به نفع اسلام و مردم ایران پایان یافت و نشان داده شد که انقلاب اسلامی قدرت مدیریت صحنه جنگ را نیز دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه دستاورد‌های فرهنگی و معنوی و اخلاقی انقلاب اسلامی در درجه اول قرار دارند، تصریح کرد: باید تمام همت نیرو‌های انقلاب به حفاظت از دستاورد‌های فرهنگی و ایمانی واخلاقی و معنوی انقلاب اسلامی معطوف شود؛ که از جمله این دستاورد‌ها می‌توان به مقوله‌هایی همچون حجاب و جهاد فی سبیل الله و شهادت طلبی اشاره کرد؛ مقوله‌هایی که به فراموشی سپرده شده بود، اما با پیروزی انقلاب اسلامی مجدداً احیا شدند.

آیت الله جنتی در ادامه با اشاره به روحیه سلحشوری وشهادت طلبی جوانان ایرانی اسلامی دردوران دفاع مقدس و در مقاطع بعد از آن گفت: جوانان ما در جبهه‌های جنگ به استقبال شهادت می‌رفتند و درنهایت صداقت واخلاص و قناعت بودند که این امر از بالاترین دستاورد‌های فرهنگی ما است.

رئیس مجلس خبرگان در ادامه با اشاره به سایردستاورد‌های اخلاقی و معنوی انقلاب اسلامی بیان کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی مظاهر فساد وانحراف مردم و جوانان از بین رفت؛ در سال‌های پیش از انقلاب در خیابان‌ها به صورت علنی مظاهر فساد ظاهر می‌شدند و برخی دختران با پوششی نامناسب در ملاءعام حاضر می‌شدند، اما پس از انقلاب اسلامی ما شاهد بودیم که زنانی با عفت و اخلاق مدار و با روحیه انقلابی پرورش یافتند که این امر به لطف خدا همچنان ادامه دارد.

وی تأکید کرد: همه دستاورد‌های انقلاب به ویژه دستاورد‌های فرهنگی و معنوی آن باید حفظ شود و نباید اجازه خدشه وارد کردن به این دستاورد‌ها را داد و این امر در درجه اول وظیفه کسانی است که در خط مقدم قرار دارند.

آیت الله جنتی در ادامه با اشاره به ضرورت حفظ وحدت در میان مسئولان وآ‌حاد جامعه گفت: ما باید انقلابی باشیم وانسجام خود را حفظ کنیم واجازه ندهیم که وحدت ما مخدوش شود و همگان باید دربرابر عوامل ومظاهر تفرقه افکن ایستادگی کنند و چنانکه کسانی می‌خواهند در جهت توطئه‌های دشمنان میان شیعه و سنی تفرقه بیاندازند با آن‌ها مقابله کنیم و مواظب شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی باشیم و میان اقشار ملت وحدت را تحکیم کنیم.

رئیس مجلس خبرگان با بیان اینکه امام راحل (ره) تاکید داشتند که در کشور ما میان شیعیان و سنی‌ها تفاوتی وجود ندارد، گفت: انقلاب اسلامی در عمل ثابت کرد که در ایران میان شیعه وسنی تفاوتی وجود ندارد و خدماتی که در مناطق سنی نشین ارائه شد اگر نگوییم بیشتر از مناطق شیعه بود کمتر نیز نبود و نیست.

وی در ادامه با اشاره به خدمات عمرانی واجتماعی فراوانی که پس از انقلاب اسلامی به مردم ارائه شد، تصریح کرد: درسال‌های پیش از انقلاب بسیاری ازروستا‌ها و حتی برخی مناطق شهری از خدماتی همچون برق و جاده بی بهره بودند، اما پس از انقلاب در اکثر روستا‌ها برق رسانی شد و جاده کشی صورت گرفت.

آیت الله جنتی در ادامه با اشاره به اهمیت مقوله حجاب گفت: حجاب از دستورات مسلم اسلام است و به منزله عفت و شرف زن است و باید حفظ شود.

رئیس مجلس خبرگان ادامه داد: عده‌ای در گذشته و حالا با تلاش بیشتر می‌خواهند حجاب که مایه عفت زنان جامعه است را مخدوش کنند؛ این حرکات زشت که صورت می‌گیرد و روسری خود را در انظارعمومی به باد می‌دهند در واقع شرافت و عفت خود را به باد می‌دهند که باید جلوی آن‌ها محکم گرفته شود.

وی اظهار کرد: برخی نیز مسئله حجاب اجباری را مطرح می‌کنند که باید به آن‌ها متذکر شد تظاهر به فسق یک منکر است و حجاب از دستاورد‌های انقلاب اسلامی است که باید از آن حفاظت کرد.

آیت الله جنتی در ادامه با اشاره به ضرورت توجه مسئولان به موضوع معیشت مردم بیان داشت: ما قبول داریم که تحریم‌ها ضربه زده، اما به لطف خداوند کشور ما روی پای خود ایستاد لذا باید معیشت مردم بیشتر مورد توجه قرار گیرد و در این راستا باید همه امکانات بسیج شوند.

رئیس مجلس خبرگان افزود: حقوق‌ها و پاداش‌های نجومی نباید وجود داشته باشد واینگونه مسائل به مردم ضربه می‌زند؛ ما باید با فقرا همدردی کنیم و مرحمی بر زخم‌های آن‌ها باشیم.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت استفاده از نیرو‌های انقلابی در سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی، خطاب به رئیس جمهور گفت: آقای رئیس جمهور در برخی از دستگاه‌های زیر مجموعه شما کسانی هستند که حداقل انقلابی نیستند و حداکثر با انقلاب مقداری فاصله دارند؛ آیا می‌توان از این افراد انتظار خدمت صادقانه داشت؟

آیت الله جنتی در ادامه به اشاره به اغتشاش آفرینی عده‌ای در خیابان پاسداران تهران تصریح کرد: چرا باید اجازه داده شود که عده‌ای با قمه و چاقو امنیت مردم را خدشه دارد کنند؛ در این رابطه باید از نیروی انتظامی قدردانی کرد که عاقلانه برخورد کرد؛ همچنین در این رابطه من به آیت الله آملی نیز گفته ام که در قوه قضاییه با این تهدیدکنندگان امنیت مردم با سرعت وقاطعیت برخورد شود که انشاءالله اینطور خواهد بود.

رئیس مجلس خبرگان با اشاره به موضوع اردو‌های راهیان نور بیان داشت: مطابق با آماری که ارائه شده در سال گذشته حدود ۶ میلیون نفر در قالب اردو‌های راهیان نور از مناطق جنگی دوران دفاع مقدس بازدید کردند که این موضوع بسیار قابل تقدیر است و در جهت زنده نگه داشتن روحیه جهادی و شهادت طلبی بسیار ارزنده است.

وی در پایان با اشاره به ضرورت ترویج فرهنگ و آموزه‌های دینی در مدارس خاطر نشان کرد: ضرورت دارد که در وزارت آموزش و پرورش نسبت به اقامه نماز در مدارس توجه بیشتری شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *