مبارزه با فساد و کاهش تخلفات در شهرداری تهران/ توجه بیشتر به وظایف نظارتی شورا در سال ٩٧

9:02 - 22 اسفند 1396
کد خبر: ۴۰۵۱۳۹
رئیس شورای شهر تهران گفت: مبارزه با فساد و کاهش تخلفات در شهرداری تهران یکی از اولویت‌های شورای شهر تهران در سال ٩٧ خواهد بود.

به گزارش خبرنگار گروه جامعه ، محسن هاشمی رفسنجانی در پنجاه و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: رویکرد شورای شهر تهران در سال آینده توجه بیشتر به وظایف نظارتی و در اولویت قرار دادن حل معضلات اصلی شهر تهران است.

وی افزود: در روز‌های پایانی سال قرار داریم، ایامی که برای اکثر شهروندان این روز‌ها ایامی باطراوت و مقدمه تعطیلات نوروزی است، اما برای خدمتگزاران شهرداری و دیگر دستگاه‌ها مانند نیروی انتظامی، اورژانس و همچنین مادران، پرکارترین روز‌های سال است.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به ویژگی‌های سال ٩٦ تصریح کرد: ویژگی سال ۱۳۹۶ برای مدیریت شهری تهران، ثبت رکورد بی سابقه مشارکت شهروندان تهرانی در انتخابات شورای شهر تهران بود که هم نشان دهنده مطالبه جدی ایجاد تحول در مدیریت شهری و هم نشانگر میزان اهمیت مدیریت شهری در افکارعمومی بود.

هاشمی با تاکید بر لزوم تسریع در بهبود عملکرد شهرداری تهران اظهارکرد: بار امانت مردم بر دوش ما، بارسنگینی است که تلاش کرده ایم، طی حدود شش ماه سپری شده از مسئولیت شورای پنجم آن را به سوی مقصد ببریم و قطعا توان و عملکرد ما در برابر انتظارات شهروندان و وظایفمان، دچار قصور است، اما تلاش ما براین است که در سال جدید با استفاده از تمامی توان و ظرفیت کارشناسی و اختیارات قانونی، تحول و بهبود در عملکرد مدیریت شهری را تسریع کنیم.

وی در خصوص رویکرد شورای شهر در سال ٩٧ خاطرنشان کرد: رویکرد شورای شهر تهران در سال آینده توجه بیشتر به وظایف نظارتی شورا و در الویت قرار دادن حل معضلات اصلی شهر تهران از طریق اقدامات زیربنایی و شتاب در روند توسعه پایدار شهری است.

رئیس شورای شهر تهران یکی از مهمترین مطالبات عمومی را مبارزه با فساد و کاهش تخلفات دانست و گفت: کاهش رانت و مفاسد اقتصادی از جمله مطالبات شهروندان است و در این حوزه شورای پنجم حاکم کردن اصل شفافیت و کاهش انحصار، رانت و تبعیض در مدیریت شهری را سرلوحه فعالیت‌های
خود قرار می‌دهد.

هاشمی با اشاره به مهم‌ترین معضلات مردم تهران در سال ٩٦ بیان کرد: سال ٩٦ برای شهروندان تهرانی توام با معضلات جدی در حوزه آلودگی هوا، نگرانی در برابر خطر زلزله و افزایش آسیب‌های اجتماعی بود که تلاش می‌کنیم این معضلات را اگر در سال پیش قابل رفع نیستند، کاهش دهیم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *