آزاد سازی ۳۰ کیلومتر از نوار ساحلی به ارزش ۴۰۰ میلیارد تومان /تصرف عدوانی جدیدی به منابع طبیعی نداریم

8:55 - 22 اسفند 1396
کد خبر: ۴۰۵۱۳۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان مازندران از آزاد سازی ۳۰ کیلومتر از اراضی ساحلی مازندران به مساحت ۴۳ هکتار و ارزشی بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان خبر داد.
آزاد سازی ۳۰ کیلومتر از نوار ساحلی استان مازندران به ارزش ۴۰۰ میلیارد تومان / هیچ تصرف عدوانی جدیدی به منابع طبیعی در استان نداریمحجت الاسلام والمسلمین تقوی فرد رئیس کل دادگستری استان مازندران در گفت وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی با اشاره به اینکه در مورد آزاد سازی سواحل استان مازندران اقدامات موثری و خوبی انجام شده است؛ از آزاد سازی ۳۰ کیلومتر از اراضی ساحلی مازندران به مساحت ۴۳ هکتار و ارزشی بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان خبر داد.

این مقام قضایی ادامه داد: از سال ۹۳ نگاه ویژه‌ای به این موضوع داشته ایم وبا تدوین برنامه‌ای دقیق و منظم، جلساتی با روسای دادگستری‌ها و دادستان‌ها ساحلی برگزار شده است.

حجت الاسلام و المسلمین تقوی فرد با اشاره به بازدید‌های میدانی و اجرایی در این زمینه افزود: جلسات متعددی نیز با اداره کل منابع طبیعی در قالب جلسه حفظ حقوق بیت المال برگزار و تاکیدات ویژه‌ای در این خصوص انجام شده که بسیار مثمر ثمر بوده و با ورود به موقع و صدور دستور قضایی سواحلی که مورد تعرض قرار گرفته بود از ید متجاوزین رها سازی شد.

این مقام قضایی در خصوص نوار ساحلی در غرب استان، اظهار کرد: در غرب استان ۱۴۵ کیلومتر نوار ساحلی از رویان تا رامسر وجود دارد که حدود ۱۰ کیلومتر در تصرف بخش‌های دولتی و ۴۱ کیلومتر در تصرف افراد خصوصی بوده است که با تلاش دستگاه قضایی و هماهنگی و همکاری دستگاه‌های مرتبط اجرایی استان حدودا ۱۸ کیلومتربه مساحت ۴۳ هکتار به قیمت ۴۰۰ میلیارد تومان آزاد سازی شده است.

حجت الاسلام والمسلمین تقوی فرد ادامه داد: اکنون نیز در غرب استان حدود ۱۱۲ کیلومتر سواحل آزاد شده داریم و در تلاش هستیم که بتوانیم با هماهنگی و همدلی ارکان دولتی ۵۱ هکتار را نیز آزاد سازی کنیم.

وی افزود: همچنین در شرق استان نیز ۲۰۰ کیلومتر ساحل داریم که از این میزان ۲۲ کیلومتر به مساحت ۱۶۰ هکتار در تصرفات مراکز دولتی است و آزاد سازی این سواحل نیازمند همت و تلاش دستگاه‌های که عیان غیرعامل و یا عامل بی ادعای دولت است، همچنین حدود ۶ کیلومتر نیز در تصرف اشخاص است و در شرق استان ۱۸۶ کیلومتر آزاد شده است.

رئیس دادگستری استان مازندران با بیان اینکه از سال ۹۳ تاکنون ۱۰ کیلومتر از نوار ساحلی شرق استان مازندران آزاد سازی شده است، افزود: در مجموع از شرق و غرب استان بیش از ۳۰ کیلومتر آزاد سازی شده است و در تلاش هستیم تا با این روند آینده نه چندان دور بطور کلی سواحل دریایی مازندران را آزاد سازی کنیم.

وی همچنین با اشاره به آزاد سازی سواحل در استان افزود: این تصرفات در مناطق ساحلی بسیار حساسی قرار داشت که این مناطق آزاد شده با تلاش بی وقفه همکاران قضایی استان به مساحت ۴۰ هکتار و به ارزش تقریبی ۴۰۰ میلیارد تومان می‌باشد که به منابع ملی و انفال بازگشته است.

این مقام قضایی تاکید کرد: این آزاد سازی کافی نیست و قطعا نیاز به برنامه ریزی جهت بهره برداری بهینه و عام المنفعه در مناطق آزاد شده است واگر این مناطق آزاد شد بدون برنامه ریزی رها شود همانطوریکه قبلا بدلیل رها بودن مورد تعرض افراد قرار گرفت مجددا مورد تعرض و تصرف اشخاص قرار خواهد گرفت و هر بار آزاد سازی هزینه مالی و دقت زیادی را دربر خواهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین تقوی فرد در ادامه در خصوص منابع طبیعی در استان نیز افزود: در این خصوص هیچ تصرف عدوانی جدیدی نسبت به منابع طبیعی در استان نداریم و می‌توان گفت که این مقدار به صفر رسیده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *