حقوق بشر هدیه خیرخواهانه آمریکا، غرب و سازمان ملل نیست/ حقوق بشر بیش از هر جایی باید در آمریکا مورد توجه قرار بگیرد

15:34 - 21 اسفند 1396
کد خبر: ۴۰۴۹۳۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
دبیر ستاد حقوق بشر گفت: حقوق بشر باید براساس کرامت انسانی باشد، که خداوند سبحان و تعالی به همه انسان‌ها ارزانی داشته است، این یک هدیه خیرخواهانه از طرف سازمان ملل، امریکا و کشور‌های غربی نیست.

به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی اعزامی از ژنو، محمد جواد لاریجانی دبیر ستاد حقوق بشر کشورمان با اشاره به سیاست‌های دوگانه غرب در مواجهه با حقوق بشر به خبرنگار المیادین گفت: حقوق بشری که آمریکایی‌ها و متحدان اروپاییشان ارائه می‌کنند، مبتنی بر ریاکاری، استاندارد‌های دو گانه، نژاد پرستی و خودخواهی است.

وی در ادامه با اشاره به جنایت‌های آمریکایی‌ها در منطقه گفت: مشاهده می‌کنیم که آن‌ها (آمریکا) در جنایت‌های بزرگ منطقه از جمله در لبنان، فلسطین یمن و دیگر کشور‌ها دست دارند؛ اما هنوز تلاش می‌کنند که پرچم حقوق بشر را به اهتزار در آورند.

لاریجانی در بخش دیگر از مصاحبه خود به نقش دلار‌های نفتی عربستان در دفاع از ارزش‌های حقوق بشر اشاره کرد و گفت: آن‌ها (آمریکایی‌ها و همپیمانان غربیشان) همزمان با دفاع همه جانبه از دیکتاتوری بحرین، به مردم این کشور هیچ کمکی نمی‌کنند.

رئیس هیئت ایرانی حاضر در سی و هفتمین نشست حقوق بشر سازمان ملل تصریح کرد: حقوق بشر باید براساس کرامت انسانی باشد که خداوند سبحان و تعالی به همه انسان‌ها ارزانی داشته است، این یک هدیه خیرخواهانه از طرف سازمان ملل، آمریکا و کشور‌های غربی نیست.

لاریجانی، آمریکا را مهم‌ترین کشور و منطقه در جهان که باید در آن حقوق بشر مورد توجه قرار گیرد، توصیف کرد و ادامه داد: معتقدیم حقوق بشر در آمریکا بیشتر از هر جای دیگری باید مورد توجه قرار گیرد.

تفتیش عقاید مسلمانان بخش دیگری از صحبت‌های لاریجانی در انتقاد از اعمال سیاست‌های دوگانه غرب در مواجهه با حقوق بشر بود، وی در این رابطه گفت: امروز مسلمان بودن شما را به هدف خوبی برای تفتیش عقاید تبدیل می‌کند، اگر شما حامی فلسطین باشید، مستعد هرگونه فشار خواهید بود.

لاریجانی ادامه داد: معتقدیم آمریکا و متحدان اروپایی آن مسئول جنایت‌هایی هستند که در یمن سوریه و فلسطین اتفاق می‌افتد.

وی تصریح کرد: نوع حقوق بشری که ما از آن حمایت می کنیم، مد نظر داریم و به شدت به سمت آن حرکت می کنیم حقوق بشری عاری از خرافه و استانداردهای دوگانه است.

دبیر ستاد حقوق بشر در پاسخ به سوال خبرنگار درباره اینکه صحبت های خوبی در جلسه امروز شورای حقوق بشر با موضوع ایران مطرح نشد، جلسه خوب و مناسبی نبود گفت: این اتفاق جدیدی نیست و مختص امروز و دیروز هم نیست، از بعد از انقلاب اسلامی ایران، ما از این دست قطعنامه ها حدود 40 سال است که داریم. نکته مهم این است که جهان باید صدای دیگری را از جمهوری اسلامی ایران بشنود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *