شفر: 4 امتیاز دیگر برای صعود از گروه خود می‌خواهیم/ تیام موقعیت گل را بو می‌کشد/ خستگی بازیکنانم روی گلی که خوردیم تأثیرگذار بود

22:06 - 21 اسفند 1396
کد خبر: ۴۰۴۸۸۹
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت: شاید بتوانم بگویم ما از این دو بازی چهار امتیاز می‌خواهیم تا از گروه خود صعود کنیم.

به گزارش گروه ورزشی ، وینفرد شفر در نشست خبری بعد از دیدار تیم‌های استقلال و العین که با تساوی یک بر یک به پایان رسید اظهار داشت: بازی خیلی خیلی خوبی بود. در نیمه اول پرس خوبی انجام دادیم و فرصت‌های زیادی برای گلزنی داشتیم، اما فقط یک گل زدیم.

وی افزود: در نیمه دوم، در شرایطی که نظم تیمی‌مان را به خوبی رعایت نکرده بودیم، گل خوردیم. بعد تیم حریف چند موقعیت داشت، اما دوباره ما توسط علی قربانی و جابر انصاری شانس گلزنی داشتیم. در نیمه دوم هم مجبور به تغییر وریا غفوری شدیم. با این حال اکنون ما نیاز به استراحت داریم، چند بازیکن‌مان هم مصدوم هستند که باید کار درمانی انجام بدهند. بازیکنانم اکنون نیاز به ریکاوری دارند تا با قدرت بیشتری به بازی‌های برگردند.

این مربی آلمانی خاطر نشان کرد: گفته بودم این ناآمادگی بازیکنان ما به دلیل اردوی پیش از فصل و بدنسازی آن موقع است. وقتی در اردوی اول فصل خوب بدنسازی نکنید، در این مقطع از فصل به مشکل می‌خورید. اکنون باید از هواداران بسیار بسیار خوب‌مان تشکر کنم که امروز پشت سر ما بودند و به خوبی از تیم‌شان حمایت کردند. من تا کنون ندیده بودم که از تیمی به این شکل حمایت شود. آنها بی‌نظیر بودند. ما باید حالا استراحت کنیم و آماده شویم تا به بازی‌ها برگردیم.

سرمربی تیم فوتبال استقلال در واکنش به این سؤال که تیمش در بازی رفت با برنامه‌تر بود و به نظر می‌رسید العین آنها را به خوبی آنالیز کرده بود و از طرفی استقلال بعد از گلی که زد به لاک دفاعی رفت و العین در همین شرایط زهر خود را ریخت، اظهار داشت: شاید من این را ندیدم و متوجه نشدم که العین از ما بهتر بازی کرد. ما در نیمه اول بسیار بسیار خوب بازی کردیم و در نیمه دوم مشکل ما ضدحملات‌مان بود و جایی که باید پاس خوب برای ضدحمله می‌دادیم، نتوانستیم این کار را انجام بدهیم. العین فقط 15 دقیقه بهتر بازی کرد، اما بعد از اینکه جابر و علی قربانی وارد شدند، فرصت‌های خوبی برای گلزنی داشتیم. همین دو بازیکن می‌توانستند گل بزنند.

وی افزود: این را بدانید که خسرو حیدری خیلی بازیکن خوبی است و خوب بازی کرد، اما وریا فشار بیشتری به تیم خط دفاعی حریف می‌آورد و ما به ناچار او را تعویض کردیم. می‌توانم بگویم روی گلی که خوردیم، خستگی بازیکنانم تأثیرگذار بود، اما بعد از آن ما دوباره به بازی برگشتیم، موقعیت گلزنی داشتیم و می‌توانستیم گل بزنیم. این‌طور نبود که بعد از گلی که زدیم عقب بنشینیم و خیلی وقت‌ها از میانه زمین یا عقب‌تر پرس کردیم، اما وقتی توپ داریم باید پاس خوب به بازیکنان‌مان بدهیم تا آنها صاحب موقعیت شوند. این را هم بگویم که نمی‌توانیم 90 دقیقه کامل تیم حریف را پرس کنیم و این در فوتبال غیر ممکن است.

شفر در پاسخ به این سؤال که از تعویض‌های او مشخص بود که استقلال بازیکنان مناسبی روی نیمکت نداشت و در تعویض تیام بازیکنی در حد او نبود که به بازی بیاورد و آیا ضعف نیمکت تیمش را قبول دارد یا نه، گفت: سیدمجید حسینی قبل از بازی دچار مصدومیت شده بود. تیام هم مشخصاً بازیکنی ویژه و خاص است. او خیلی خوب بازی‌خوانی می‌کند، خیلی خوب موقعیت‌ها را پیش‌بینی می‌کند یا به نوعی موقعیت گل را بو می‌کشد. علی قربانی هم بازیکنی جنگنده و سرزن خوبی است، اما چه کار می‌شود کرد! من برای همه بازیکنانم خوشحالم و نمی‌توان گفت بازیکنی که داخل بازی می‌کند، قوی‌تر است یا بازیکن روی نیمکت ضعف دارد. طبیعتاً در تمرین همه باید با صددرصد انگیزه و وجود تمرین کنند و هر بازیکنی بیشتر تمرین کند و آماده باشد در زمین قرار می‌گیرد که به این ترتیب بازیکنان نیمکت‌نشین ما باید بیشتر تمرین کنند.

وی ادامه داد: از فردا بازیکنان ملی‌پوش ما به تمرین ریکاوری تیم ملی می‌روند. امید ابراهیمی، امید نورافکن، پژمان منتظری، مجید حسینی، سیدحسین حسینی و همه آنهایی که می‌روند، امیدوارم بتوانند با وضعیت بهتری به تمرینات ما برگردند.

سرمربی تیم فوتبال استقلال در خصوص حضور فرهاد مجیدی در ورزشگاه و حمایت پیشکسوتان باشگاه از این تیم به دلیل نتایج خوبی که کسب کرده است، اظهار داشت: از همه بازیکنان قدیمی استقلال و پیشکسوتانی که راجع‌به تیم ما خوب صحبت می‌کنند، تشکر می‌کنم. فرهاد مجیدی هم بازیکن بسیار خوبی در استقلال و تیم ملی بوده است و اینکه از تیم ما خوب صحبت می‌کنند، خوب است و از همه تشکر می‌کنم.

شفر درباره عملکرد داوری هنگ‌کنگی بازی گفت: وقتی متوجه شدم داور بازی هنگ‌کنگی است، گفتم اوه، داور هنگ‌کنگی است، اما باید از او تعریف و تمجید بسیار خوبی داشته باشم. او بسیار بسیار خوب سوت زد، هیچ اشتباهی نداشت و عملکردش بسیار خوب بود. امیدوارم در آینده هم شاهد چنین قضاوت‌های خوبی باشیم، نه آنچه که در العین دیدیم. با این حال در کنفرانس قبل از بازی هم گفتم که موضوع اشتباهات بازی رفت، مشکلی از سوی داور نبود، بلکه مشکل شبیه‌سازی بازیکن حریف برای گرفتن پنالتی بود.

وی با اشاره به دیدار تیمش مقابل نفت تهران که 9 فروردین‌ماه 97 برگزار می‌شود، اظهار داشت: بازیکنان ملی‌پوش ما روز قبل از آن بازی به تهران باز می‌گردند و ممکن نیست وقتی بازیکنان شب قبل از بازی به اردوی ما می‌رسند، بتوانیم بازی کنیم. مسلماً بعد از همین بازی هم ما سه بازیکن مصدوم خواهیم داشت و امیدوارم فدراسیون فوتبال این شرایط را ببیند، متوجه آن باشد و بازی با نفت را لغو کند. تیم ملی بازیکنان خودش را برای جام جهانی روسیه می‌خواهد و ما هم بازیکنان ملی‌پوش خود را برای بازی 13 فروردین مقابل الریان می‌خواهیم. ما نمی‌توانیم در شرایطی که ملی‌پوشان ما یک روز قبل از بازی برمی‌گردند و با نفت بازی داریم، از آنها استفاده کنیم و آنها برای ما بازی کنند. ما بازیکنان با ارزشی داریم و امیدوارم آقای کی‌روش در این مورد با فدراسیون فوتبال صحبت کند.

سرمربی تیم فوتبال استقلال در پاسخ به این سؤال که استقلال و الریان شش امتیازی هستند و العین چهار امتیازی است و با این شرایط فکر می‌کند تیمش بتواند راهی مرحله حذفی شود، گفت: من همیشه مثبت فکر می‌کنم، به خصوص وقتی به نیمه اول دیدارمان مقابل العین و دیدار با الهلال فکر می‌کنم. می‌توانم بگویم این گروه یکی از قدرتمندترین و سخت‌ترین گروه‌ها در لیگ قهرمانان این فصل است. ما بازی بعدی‌مان با الریان در تهران است و بازی آخر هم با الهلال در کویت برگزار می‌شود. شاید بتوانم بگویم ما از این دو بازی چهار امتیاز می‌خواهیم. درباره العین هم باید بگویم آنها تیم بسیار بسیار خوبی بودند و بازیکن خوبی از برزیل دارتد. ما هم می‌توانیم به مرحله بعدی صعود کنیم، اما بازیکنان ما همه باید با شرایط خوبی برگردند، با شرایط بدنی بسیار خوب، آمادگی بسیار خوب و به دور مصدومیت. در آخر هم باید سال جدید را به شما ایرانی‌ها تبریک بگویم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *