صحنه آرایی ضد انقلاب با مدیریت BBC فارسی در صحن شورای حقوق بشر/ لزوم پیگیری نقض حقوق بشر توسط بی‌بی‌سی در سازمان ملل

10:40 - 21 اسفند 1396
کد خبر: ۴۰۴۶۹۰
دسته بندی: سیاست ، گزارش و تحلیل
همزمان با حضور دبیر ستاد حقوق بشر کشورمان در ژنو و موعد سخنرانی وی در نشست سالانه حقوق بشر، بوقچی‌های تبلیغاتی و رسانه‌ای معاند و ضدانقلاب به سیاق معمول موتور تخریب و دروغ‌پراکنی و فضاسازی خود را روشن کرده‌اند.

صحنه آرایی ضد انقلاب با مدیریت BBC فارسی در صحن شورای حقوق بشر/ لزوم پیگیری نقض حقوق بشر توسط بی‌بی‌سی در سازمان مللبه گزارش خبرنگار گروه سیاسی ، محمد جواد لاریجانی دبیر ستاد حقوق بشر کشورمان روز شنبه هفته جاری به منظور شرکت در سی و هفتمین اجلاس سالانه حقوق بشر، وارد ژنو مقر اروپایی سازمان ملل شد.

مطابق برنامه ریزی صورت گرفته، محمد جواد لاریجانی امروز دوشنبه سخنرانی خود را در سی و هفتمین اجلاس سالانه حقوق بشر ایراد خواهد کرد.

سخنانی که در راستای روشنگری پیرامون موازین حقوق بشری کشورمان و پاسخی به هجمه‌های غیرمنصفانه عناصر ضدانقلاب و برخی دوّل غربی مدعی صیانت از حقوق بشر خواهد بود.

تکرار یک سناریو نخ‌نما
اما همزمان با حضور دبیر ستاد حقوق بشر کشورمان در ژنو و موعد سخنرانی وی در نشست سالانه حقوق بشر، بوقچی‌های تبلیغاتی و رسانه‌ای معاند و ضدانقلاب به سیاق معمول موتور تخریب و دروغ‌پراکنی و فضاسازی خود را روشن کرده‌اند و مطابق سناریو نخ نمای همیشگی‌شان، با ایجاد موج های رسانه ای از طریق فضای مجازی، سعی در حاشیه سازی برای هیئت های ایرانی دارند.

دروغ پردازی در اکانت‌های جعلی
با مرور گذری در فضای مجازی نیز با اکانت هایی مواجه می شویم که بسیاری از آن ها واقعی هم نیستند،  که همان خط سناریو نخ نمای همیشگی ضدانقلاب را پی می‌گیرند؛ یعنی با طرح ادعا‌های سراسر کذب و عاری از واقعیت تلاش می‌کنند سخنان نماینده ایران در نشست سی و هفتمین اجلاس سالانه حقوق بشر، در افکار عمومی جهان کمتر دیده و شنیده شود  و به اعتبار و وجهه بین‌المللی هیئت ایرانی اعزامی به نشست حقوق بشری ژنو آسیب برسانند.

 بهره‌گیری از رسانه‌های ضدایرانی همچون «بی بی سی فارسی»

اما یکی از برنامه هایی که ضد انقلاب برای فضاسازی در سی و هفتمین نشست سالانه حقوق بشر در ژنو طراحی کرده است را بی بی سی فارسی مدیریت می کند.

براساس آنچه در رسانه ها منتشر شده ، شبکه بی بی سی، شکایتی علیه ایران تنظیم کرده و آن را به شورای حقوق بشر سازمان ملل تحویل داده است.

برنامه بی بی سی از این قرار است که عده ای از کارمندان این شبکه در صحن شورای حقوق سازمان ملل حضور پیدا کرده و با جوسازی علیه ایران در شورا به عنوان مدعی حقوق بشر سخنرانی کنند.

بی بی سی اعلام کرده قصد دارد یک رشته رویدادها را در جریان ۳۷مین جلسه شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو درباره بخش فارسی ترتیب داده است. این فعالیت ها شامل یک کنفرانس خبری در روز ۱۲ مارس و رویدادی جانبی در روز ۱۵ مارس خواهد بود.

مشابه اتفاقی که دو هفته پیش افتاد و «بی‌بی‌سی فارسی» در اقدامی ناشیانه به دروغ مدعی تجمع ایرانیان معترض در مقابل مقر اروپایی سازمان ملل در ژنو هنگام سخنرانی آوایی وزیر دادگستری ایران شد.

بی‌بی‌سی فارسی همواره یکی از ستون های اصلی رسانه های فارسی زبان خارج از کشور برای برجسته‌سازی پروژه ضدانقلاب  بوده است.

برای مثال در آخرین مورد در یکی دو هفته گذشته، در یک خبرسازی مضحک مدعی شدند که «هنگام برگزاری جلسه سخنرانی وزیر دادگستری ایران در نشست ژنو حدود ۱۵۰ نفر با پرچم گروه‌های مخالف جمهوری اسلامی در مقابل مقر سازمان ملل تظاهرات کردند»!

بیشتر بخوانید: اجاره مثلا هوادار‌ هم جواب نداد!

این خبرسازی کذب «بی‌بی‌سی فارسی» در شرایطی بود که در فیلم‌هایی که حتی خود عناصر رسانه‌ای منافقین و ضد انقلاب در فضای مجازی منتشر کرده بودند کاملا مشخص بود که تعداد افراد تجمع کننده (مزدوران استخدام شده) از نهایتا ۲۰ الی ۲۵ نفر تجاوز نمی‌کرد.

بی بی سی باید پاسخگو باشد نه مدعی
ادعاهای بی بی سی فارسی در حالی مطرح می شود، که این شبکه در سال های طولانی فعالیت خود همواره بر ضربه زدن به ایران تاکید داشته و در سیاست های خود بارها به صورت علنی علیه ایران(نه نظام جمهوری اسلامی) اقدام کرده است که می توان به نمونه های بسیاری اشاره کرد،  از کودتای 28 مرداد 1332 تا حمایت از گروه های جدایی طلب و گروهک های تروریستی و در آخرین مورد می توان به اغتشاشات دی ماه سال جاری که منجر به خسارات مادی و جانی بسیاری شد. 

در اغتشاشات اخیر نیز، بی بی سی فارسی برای عقب نماندن از قافله حمایت از تخریبگران اموال مردم ایران، رپورتاژ‌های ویژه‌ای را در حمایت از آشوبگران تدارک دید. در جریان فتنه ۸۸ هم این رسانه میدان دارِ حمایت از اغتشاشگران و در مواقعی اتاق جنگ‌شان بود.

بی بی سی، برای تشویش اذهان و پررنگ جلوه دادن آشوب ها، از تمام امکانات خود، از سایت و تلویزیون گرفته تا شبکه های اجتماعی استفاده و لحظه به لحظه اخبار و فیلم های تایید نشده ای را منتشر کرد.

بیشتر بخوانید: نقش رادیو بی‌بی‌سی در کودتای ۲۸ مرداد + فیلم

در طول فعالیت گروهک «ریگی» و جنایات مختلف سرکرده‌ معدوم این گروهک در جنوب شرق کشور بارها، تریبون بی‌.بی.‌سی در اختیار سرکرده‌ی این گروهک تروریستی قرار گرفت. برای مثال شبکه‌ تلویزیونی بی.‌بی.‌سی فارسی دوشنبه 27/7/1388به بهانه‌ عملیات تروریستی منطقه‌ «سرباز» سیستان که منجر به شهادت 41 تن از ایرانیان هم‌وطن اعم از شیعه و سنی شد با «عبدالمالک ریگی» سرکرده‌ گروهک تروریستی جندالشیطان مصاحبه کرد. بنگاه خبری بی.‌بی.‌سی که پیش از این نیز بارها تریبون خبری خود را در اختیار ریگی و افرادش قرار داده بود این بار نیز که خود گروهک تروریستی ریگی مسؤولیت مستقیم این اقدام غیرانسانی را بر عهده گرفته بود این فرصت را در اختیار عبدالمالک ریگی قرار داد تا از این عملیات تروریستی دفاع کند! ریگی در این گفتگوی جهت‌دار با اهانت به جان باختگان و مجروحان حادثه‌ تروریستی سرباز سیستان، با وقاحت تمام اعلام کرد که از موفقیت آمیز بودن این عملیات خرسند است.

بیشتر بخوانید: وقتی بی بی سی تروریست ها را قربانی آشوب ها معرفی می کند 

در گزارش های بعدی در مورد اقدامات ضد ایرانی بی بی سی فارسی بیشتر اشاره خواهد شد، اما نکته قابل تامل اینجاست که با وجود سیاست های بی بی سی در مورد ایران و آسیب هایی که این شبکه با همکاری ضد انقلاب و گروهک های جدایی طلب و تروریستی به مردم ایران وارد کرده است و در واقع دست به نقض حقوق بشر زده است و  باید پاسخگوی اقدامات خود باشد و از سازمان های بین المللی نظیر حقوق بشر سازمان ملل انتظار می رود به این مسائل ورود کنند. 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *