محتوای آموزشی در زمینه آموزش‌های پیش از ازدواج باید بروزرسانی شود

10:14 - 20 اسفند 1396
کد خبر: ۴۰۴۳۵۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد با اشاره به ضرورت اجرای دقیق طرح آموزش‌های پیش از ازدواج در این استان، گفت: محتوای آموزشی درزمینه آموزش‌های پیش از ازدواج نیازمند بروزرسانی مستمر است.

به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان یزد، محمدحسین رحیمی زاده معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد در آئین تجلیل از مدرسان طرح آموزش‌های پیش از ازدواج شهرستان یزد، با اشاره به ضرورت اجرای دقیق طرح آموزش‌های پیش از ازدواج در این استان، بیان کرد: محتوای آموزشی در زمینه آموزش‌های پیش از ازدواج نیازمند بروزرسانی مستمر است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد با اشاره به‌ ضرورت اجرای دقیق طرح آموزش‌های پیش از ازدواج زوجین، گفت: حرکت در جهت رفع و کاهش آسیب اجتماعی طلاق و سایر آسیب‌های اجتماعی در این زمینه، نیازمند آموزش و دغدغه‌مندی در این زمینه است.

وی روزمرگی را آفت کار و فعالیت دانست و افزود: برای اینکه بتوان کاری را در جامعه نهادینه کرد نیازمند تبلیغات و سنجش عملکرد به‌صورت دوره‌ای هستیم و باید عملکرد‌های خود را بسنجیم و بر اساس آن نقاط ضعف فعالیت‌ها را شناسایی و سپس رفع کنیم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد در ادامه بابیان اینکه اساس فعالیت مؤثر دغدغه‌مندی است، تأکید کرد: درزمینه آموزش‌های پیش از ازدواج زوجین باید به طریقی عمل شود که خود زوجین به این مشاوره‌ها احساس نیاز کنند. بهترین راه برای جذب زوجین به مشاوره عملکرد خوب مدرسانی است که در کارگاه‌های آموزشی فعالیت می‌کنند.

رحیمی زاده با تأکید بر اینکه نیازمند بروزرسانی مرتب محتوا‌های آموزشی هستیم تا بتوانیم با در نظر گرفتن همه جوانب و جنبه‌های اجتماعی بتوانیم آموزش‌های مناسب و متناسب را به زوجین انتقال دهیم. قطعاً نمود چنین اقداماتی را می‌توان در نتایج حاصل از این طرح مشاهده کرد.

این مقام قضایی تصریح کرد: در شرایط کنونی زوجین مکلف شده‌اند تا در دوره‌های آموزشی پیش از ازدواج شرکت کنند؛ اما با برنامه‌ریزی دقیق و ارائه آموزش‌های مناسب می‌توان زوجین را به شرکت در این کلاس‌ها ترغیب و تشویق کرد تا نیازی به تبلیغات و الزام آن‌ها به شرکت در آن نباشد.

وی افزود: یکی از مواردی که مدرسان دوره‌های آموزشی پیش از ازدواج باید به آن توجه داشته باشند، مخاطب شناسی است، یعنی باید آموزش‌هایی که ارائه می‌شود مبتنی بر شناخت مخاطب و نیاز‌های او باشد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *