وزش باد شدید در نیمه شرقی و غربی کشور ادامه دارد/گرمترین و سردترین مناطق کشور

11:21 - 19 اسفند 1396
کد خبر: ۴۰۴۰۱۹
سرپرست مدیریت شبکه پایش سازمان هواشناسی از تداوم وزش باد شدید در نیمه شرقی و غربی کشور در اثر ورود سامانه بارشی شب گذشته به این مناطق خبر داد و گفت: با فعالیت این سامانه برای نیمه شمالی کشور نیز افت محسوس دما پیش بینی می شود.
وزش باد شدید در نیمه شرقی و غربی کشور ادامه دارد/گرمترین و سردترین مناطق کشوربه گزارش گروه فضای مجازی ، مسعود حقیقت اظهار کرد: با ورود این سامانه بارشی در استان‌های اردبیل، سواحل دریای خزر، شمال شرق و شرق کشور ابرناکی، رگبار، رعدوبرق، وزش باد شدید و در ارتفاعات بارش برف را خواهیم داشت. همچنین در برخی مناطق زاگرس نیز بارش باران را پیش بینی کرده ایم.

وی ادامه داد: روز گذشته در نیمه شرقی و غربی کشور سرعت وزش باد بالا بود و امروز نیز در همین مناطق با توجه به تغییر جریانات، احتمال وقوع توفان وجود دارد که می‌تواند در حد خسارت و شکستن شاخ و برگ درختان باشد.

حقیقت در خصوص وضعیت آب و هوایی فردا یکشنبه مناطق مختلف کشور نیز گفت: فردا در استان‌های ساحلی دریای خزر ابرناکی و بارش پراکنده باران پیش بینی می‌شود و همچنین در شمال شرق و برخی مناطق شرق کشور، زاگرس مرکزی و جنوبی و نواحی مرکزی کشور بارش‌های پراکنده همراه با رگبار و رعدوبرق رخ می‌دهد و در جنوب شرق و شرق کشور سرعت وزش باد بالا خواهد بود.

به گفته کارشناس هواشناسی، از روز دوشنبه نیز عمدتا در سواحل دریای خزر و شمال شرق کشور بارش‌ها شدت خواهد داشت و رگبار‌های شدیدی در مناطق دریای خزر و شرق کشور خواهیم داشت البته در مناطق شرق و زاگرس مرکزی و جنوبی رگبار باران همراه با وزش باد شدید رخ می‌دهد.

حقیقت با بیان اینکه با ادامه فعالیت این سامانه در نیمه شمالی کشور، افت محسوس دما را پیش بینی کرده ایم، افزود: در روز‌های اخیر به شدت مناطق ساحلی خزر گرم شده بود به طوری که گرمترین منطقه کشور قراخیل قائم شهر در استان مازندران با بیشینه دمای ۳۵ درجه بود و بعد از آن ساری، دشت ناز، مینودشت و کلاله ۳۴ درجه گرمترین مناطق کشور بودند؛ اما امروز این مناطق حدود ۱۰ تا ۱۵ درجه خنک می‌شوند.

سرپرست مدیریت شبکه پایش سازمان هواشناسی با یادآوری این که گرمترین منطقه کشور در روز گذشته قراخیل قائم شهر در استان مازندران بود، سردترین منطقه کشور در صبح امروز را چالدران با منفی یک درجه اعلام کرد.

حقیقت درخصوص وضعیت هوای پایتخت کشور نیز گفت: کمینه دمای امروز تهران ۱۴ درجه بالای صفر و امروز بیشینیه دمای آن به حدود ۱۹ درجه می‌رسد.

وی ادامه داد: انتظار داریم امروز بعدازظهر وزش باد شدید همراه با بارش‌های پراکنده و جزئی در پایتخت رخ دهد. تهران فردا نیمه ابری گاهی با وزش باد شدید و احتمال بارش باران روبه رو خواهد بود و از دوشنبه نیز با کاهش حدود هشت درجه‌ای دما، بارش پراکنده همراه با وزش باد را برای این شهر پیش بینی می‌کنیم.
 
منبع:ایرنا

انتهای پیام /
 
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *