نقطه هدف فیلم‌های دفاع مقدس باید نسل نوجوان باشند/تنگه ابوقریب بسیار تکان دهنده بود

21:20 - 01 فروردين 1397
کد خبر: ۴۰۳۹۸۸
بازیگر فیلم "چهارراه استانبول" گفت: نقطه هدف و مخاطب اصلی فیلم توکلی بدون شکل نسل نوجوان ایران است. نسلی که با دفاع مقدس نا آشناست و همه چیز برای وی در کتاب و عکس و فیلم خلاصه می شود.

مهدی پاکدل بازیگر فیلم سینمایی "تنگه ابوقریب" در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی درخصوص نخستین دلیل مقبولیت و موفقیت این اثر در بین تماشاگران گفت: از نظر من آنچه باعث شد تماشاگران در درجه اول با فیلم "تنگه ابوقریب" ارتباط برقرار کنند عدم شعار زدگی در فیلم بود و خود من هم در ابتدا و بعد از خواندن فیلمنامه آن را به همین دلیل قبول کردم.

وی درباره مضمون فیلم جدید بهرام توکلی افزود: فیلم سینمایی "تنگه ابوقریب" روایت ایثار و دلدادگی مردمان ایران اسلامی است. روایتی که نشان می دهد انسان های آزاده بسیاری برای این مرز و بوم از جان و مال خود گذشتند تا ایران همچنان ایران باقی بماند.

مهدی پاکدل

بازیگر فیلم "چهارراه استانبول" درباره تجربه بازی در فیلم تنگه ابوقریب تاکید کرد: در ابتدا اینکه آرزو داشتم با بهرام توکلی کار کنم و خوشبختانه این همکاری در چنین اثری ممکن شد. به شدت در فیلم تنگه ابوقریب احساس همذات پنداری داشتم و در بسیاری از صحنه ها متاثر می شدم. اکثر عوامل گروه ما در زمان جنگ حضور داشتند و تجربه آنها در درک فضای آن زمان به شدت به بازیگران کار کمک می کرد.

وی نقطه هدف فیلم تنه ابوقریب را نسل تازه نفس ایران خواند و ادامه داد:نقطه هدف و مخاطب اصلی فیلم توکلی بدون شکل نسل نوجوان ایران است. نسلی که با دفاع مقدس نا آشناست و همه چیز برای وی در کتاب و عکس و فیلم خلاصه می شود. این نسل باید با تاریخ و از دوران دفاع مقدس آشنا شود و این فیلم تصویری واضح از آن دوران به مخاطب ارائه داده است. تمام فیلم تنگه ابوقریب برای تک تک بازیگران تکان دهنده بود و ما خودمان را دقیقاً در همان زمان تصور می کردیم.

مهدی پاکدل

پاکدل با اشاره به شباهت ظاهری خود در دو فیلم حاضر در جشنواره فیلم فجر خاطرنشان کرد: فیلمبرداری هر دو فیلم همزمان شده بود و به همین دلیل نمی شد تفاوت بسیار زیادی در گریم داشت. البته شباهت ظاهری من در دو فیلم "تنگه ابوقریب" و "چهارراه استانبول" برای خود من جذاب بود. زیرا این دو شخصیت نشان دهنده یک قهرمان در دو برهه زمانی مهم در تاریخ ایران را نشان می داد. اینکه یک قهرمان در سال 67 و یک قهرمان در سال 95 را در کنار یکدیگر بازی کردم برای من اتفاق بسیار مهمی است. امیدوارم توانسته باشم تفاوت های میان این دو کاراکتر را در ریز جزییات نشان داده باشم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *