از نوبرانه‌های 200 هزار تومانی تا افتتاح فروشگاه‌های عرضه کفش ایرانی/ پرداخت سود سهام عدالت عشایر و روستاییان آغاز شد

13:36 - 18 اسفند 1396
کد خبر: ۴۰۳۸۰۶
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
اقتصاد در این هفته شاهد رویداد‌های مهمی همچون رونمایی از اپلیکیشن سوخت رسانی سیار، فروش نوبرانه های 200 هزار تومانی، واریز سود سهام عدالت عشایر و روستاییان و افتتاح فروشگاه های عرضه کفش ایرانی بود.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، اقتصاد در این هفته شاهد رویداد‌های مهمی همچون رونمایی از اپلیکیشن سوخت رسانی سیار، فروش نوبرانه های 200 هزار تومانی، واریز سود سهام عدالت عشایر و روستاییان و افتتاح فروشگاه های عرضه کفش ایرانی بود.

قائم مقام شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: با رونمایی از اپلیکیشن سوخت رسانی سیار ایران به جمع پنجمین کشور صاحب تکنولوژی سوخت رسانی سیار می شودد که طی آن شاهد مزایایی از جمله کاهش ترافیک، کاهش مصرف سوخت، کاهش الودگی و افزایش سطح رفاه خواهیم بود.

در هفته جاری سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از پیدا شدن جعبه سیاه هواپیمای آسمان خبر داد و گفت: صحبت‌های مطرح شده درباره پیدا شدن جعبه سیاه به طور رسمی تایید می‌شود و اطلاعات مربوط به این جعبه در اختیار مقام‌های قضایی قرار گرفته است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در همایش شهر هوشمند گفت: شهر هوشمند یک نگاه لوکس مدیریتی نیست و امروزه در جامعه یک ضرورت به حساب می آید.

همچنین در هفته جاری مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری از صدور مجوز بیش از ۲۰ هزار و ۶۰۰ سورتی پرواز برای نوروز امسال خبر داد.

رئیس بیمه مرکزی گفت: بر اساس مصوبه شورایعالی بیمه و هیات وزیران چارچوب تخفیفات بیمه شخص ثالث در راستای حمایت از رانندگان قانون‌مدار و برقراری عدالت، ضوابط تخفیفات حق بیمه شخص ثالث تغییر کرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه جلسه هیئت دولت گفت: در حوزه پهنای باند تنظیم مقررات این بخش نیز انجام شده و تکلیفی در حوزه پهنای باند ثابت منازل داشته ایم که در حال برنامه ریزی برای رفع موانع سرمایه‌گذاری در این حوزه هستیم. 

وزیر راه و شهرسازی از ساخت راه‌آهن شیراز ـ بوشهر با حضور شرکت چینی و یک شرکت ایرانی خبر داد و گفت: سهم ۱۵ درصدی فاینانس از صندوق توسعه ملی تامین می‌شود.

مدیرکل سیاست‌ها و مقررات ارزی بانک مرکزی گفت: تأمين ارز به روش غیربانکی، در بستري امن با سرعت بیشتر و نرخ مناسب از اهداف اصلی سامانه نیما است.

با تصمیم کانون بانک‌های خصوصی، ساعت کاری برخی شعب بانک‌های خصوصی در آستانه سال نو تا ساعت ۱۸ تمدید شد.

 بر اساس اعلام بانک مرکزی به مناسبت فرا رسیدن عید نوروز این بانک از تاریخ 21 تا 26 اسفندماه از طریق شعب منتخب بانک های عامل در استان تهران اسکناس نو توزیع می کند.

رایزن بازرگانی ایران در عراق گفت: در ۱۱ ماهه سال جاری صادرات غیر نفتی ایران به عراق به رقم ۵.۵ میلیارد دلار رسید.

 در هفته جاری با نزدیک شدن به فصل بهار نوبرانه‌های کیلویی ۲۰۰ هزار تومان شروع به خودنمایی کردند و دست فروشان کسب و کار جدیدی برای خود به راه انداختند.

رئیس اتحادیه کفاشان دست‌دوز گفت: ۳۰۰ درخواست برای راه اندازی فروشگاه مختص عرضه کفش داخلی به اتحادیه ارسال شده که 100 واحد راه اندازی شدند و مابقی نیز در حال راه اندازی هستند.

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها و مراتع با بیان محدود شدن قاچاق خاک به کشور‌های حاشیه خلیج فارس گفت: سازمان جنگل‌ها با اقدامات پیشگیرانه سعی در به حداقل رساندن این تخلفات دارد و در این زمینه قوه‌قضاییه همکاری خوبی با سازمان داشته است.

رئیس اتاق بازرگانی تهران هفته جاری در نشست هیئت نمایندگان این اتاق با بیان اینکه بیکاری و عدم رونق تولید کماکان از مهم‌ترین چالش‌های اقتصادی در کشور است،گفت: نامه‌ای در ارتباط با مباحث اقتصادی تنظیم و به رئیس جمهور ارائه می‌دهیم.

وزیر صنعت،معدن و تجارت در سفر به عراق از تاسیس شرکت های مشترک با عراق خبر داد و گفت: از عراقی‌ها خواستیم در مناقصات سقف مشخصی را برای شرکت‌های ایرانی با توجه به هم مرزی در نظر گیرند.

مشاور رئیس سازمان خصوصی سازی با بیان اینکه حدود ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سود سهام عدالت به حساب مشمولان واریز شد، گفت: ۷۰ درصد جامعه مشمولان سود کامل دریافت کردند و سود روستاییان و عشایر نیز از امروز در حال واریز است.

پرونده میزان از واردات کالا‌های غیرضروری
 
براساس آمار گمرک در ۹ ماهه ابتدایی سال ۹۶ بیش از ۷۱۸ تن کالسکه بچه از کشور‌های جهان به ویژه چین وارد ایران شده است.

برچسب ها: دلار ارز سکه بسته

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *