ملت ایران در دفاع مقدس سرافکندگی‌های گذشته را به سربلندی تبدیل کردند

14:19 - 17 اسفند 1396
کد خبر: ۴۰۳۷۰۵
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: در دوران دفاع مقدس ملت ایران چنان ایستادگی و دفاع کردند که وجبی از خاک این کشور جدا نشد و سرافکندگی‌های گذشته تاریخ ایران به سربلندی و افتخار برای ملت ایران تبدیل شد.

ملت ایران در دفاع مقدس سرافکندگی‌های گذشته را به سربلندی تبدیل کردندبه گزارش گروه سیاسی ، سردار سرلشکر پاسدار «محمد باقری» در حاشیه نشست شورای سیاست‌گذاری راهیان نور در جمع خبرنگاران با اشاره به شعار «ما توانستیم» که شعار سال ۹۷ راهیان نور است، اظهار داشت: شعار امسال برگرفته از عبارت پر معنی و عمل شده «ما توانستیم» در دفاع مقدس است. این یک واقعیت است که ملت بزرگ ایران در برابر تهدیدات بی نظیر استکبار جهانی علیه خود در دوران دفاع مقدس ایستادگی کردند و ما توانستیم را به معنی واقعی تعبیر کرد؛ این در حالی است که دشمن سعی داشت چیزی به نام ایران و ایرانی باقی نماند.

وی ادامه داد: در دوران دفاع مقدس ملت ایران چنان ایستادگی و دفاع کردند که وجبی از خاک این کشور جدا نشد و سرافکندگی‌های گذشته تاریخ ایران به سربلندی و افتخار برای ملت ایران تبدیل شد.

سرلشکر باقری گفت: در سال گذشته و در جلسات ستاد مرکزی راهیان نور، سند ملی راهیان نور تهیه شد که با تایید مقام معظم رهبری ابلاغ خواهد شد. در این سند فعالیت‌های چشمگیری پیش‌بینی شده است؛ که به امید خدا این فعالیت‌ها توسعه کمّی و کیفی بیشتری پیدا خواهند کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه راهیان نور ظرفیت مناسبی در زمینه شناسایی جوانان مستعد برای دفاع از کشور است، اظهار داشت: حضور دانشجویان نیرو‌های مسلح برای درس دفاع مقدس در همین صحنه بسیار مثمر ثمر است. ما می‌توانیم در راهیان نور از میان جوانانی که در این مناطق حضور پیدا می‌کنند، افرادی را برای دفاع از کشور و بعنوان کارکنان نیرو‌های مسلح انتخاب کنیم.

سرلشکر باقری از ضرورت توجه ویژه به کودکان و نوجوانان در برخی از غرفه‌های راهیان نور سخن گفت و تاکید کرد: فعالیت‌ها در این بخش باید توسعه یابد.

وی تصریح کرد: مردم با حضور در مناطق عملیاتی و یادمان‌ها و دیدن تخصص‌های مختلف کشوری و نیرو‌های مسلح به صورت تخصصی با واقعیات دفاع مقدس آشنا می‌شوند و درک می‌کنند که دفاع مقدس از فکر، راهبرد، طراحی، برنامه‌ریزی و عمق برخوردار بود. این راهی برای انتقال مفاهیم دفاع مقدس به نسل جوان است، تا آن «ما می‌توانیم» با «ما توانستیم» در نسل آینده نهادینه شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *