آزادی ۲۴۲ نفر از محکومین جرائم غیرعمد در سال جاری

10:13 - 16 اسفند 1396
کد خبر: ۴۰۳۳۲۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رییس کل دادگستری مازندران از آزادی ۲۴۲ نفراز محکومین جرایم غیر عمد در سال جاری از سوی ستاد دیه استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، حجت اسلام والمسلمین تقوی فرد در جلسه ستاد دیه استان مازندران با بیان اینکه در امور اجتماعی انسانها، راه‌های مختلف و به تبع آن، اهداف مختلفی وجود دارد، گفت: انسان‌ها اهدافی را در نظر می‌گیرند و برای رسیدن به آن اهداف، راه‌های مختلفی را طی می‌کنند.


حجت الاسلام و المسلمین تقوی فرد با اشاره به این مطلب که تمام کار‌های ما در قضاوت، شغل و مال باید انفاق در راه خدا و کمک به دیگران باشد، افزود: تنها چیزی که ماندگار خواهد بود اعمال و کردار نیک ما انسان‌ها در نزد خداوند متعال است.


وی با بیان اینکه قضات ما نیز باید برای حکم دادن به محکومین، احکام عادلانه را در نظر بگیرند و احکام صادره باید در راه خدا و رضای او باشد، افزود: در ۱۱ ماه سال جاری تعداد ۲۴۲ نفر زندانی غیر عمد از زندان‌های استان آزاد شدند که از این تعداد ۲۳۶ نفر مرد و ۶ نفر زن بودند.


این مقام قضایی اظهار کرد: درخصوص بقیه محکومین غیر عمدی که در زندان به سر می‌برند نیز دستورات لازم درمورد میزان بدهی و علل جرم و مکان آنان صادر و کارگروهی در این خصوص با حضور مدیر کل زندان‌های استان، معاونت دادگستری کل استان ومدیر ستاد دیه استان تشکیل شده است تا گزارشی را طی مدت ۱۰ روز به این ستاد ارائه کنند و در خصوص آن‌ها تصمیم گیری شود.


حجت الاسلام و المسلمین تقوی فرد در خصوص زندانیان دارای جرایم غیرعمد افزود: محکومین غیرعمد که توان پرداخت مالی را ندارند نباید در زندان باشند و محکومین که محکوم مالی هستند و توان پرداخت دارند و نمی‌خواهند آن را پرداخت نمایند نباید از طریق ستاد دیه چیزی پرداخت گردد بلکه باید طی کارشناسی بررسی و درمورد آنان تصمیم گیری شود.


رئیس کل دادگستری استان مازندران در ادامه اظهار کرد: در ۹ ماه سال جاری بیش از ۱۷ میلیارد ریال از سوی بانک‌های استان با اعطای وام‌های با سود ۴ درصد اهدا شد که بر اساس این موضوع ۲۰ نفر از زندانیان آزاد شدند.


رییس ستاد دیه استان مازندران ادامه داد: کمک‌های مالی بلاعوض نیز به مبلغ چهار میلیارد و ۷۲۳ میلیون ریال جمع آوری شده که تعداد ۱۸ نفردر این راستا آزاد شدند.


این مقام قضایی همچنین در خصوص پرداخت‌های صندق تامین خسارت‌های بدنی افزود: در این خصوص نیز مبلغ ۱۲ میلیارد و ۲۴۹ میلیون و ۲۶۹ هزار و ۹۸۰ ریال پرداخت و ۱۲ نفر زندانی محکوم غیر عمد آزاد شدند.


حجت الاسلام و المسلمین تقوی فرد افزود: از محل کمک‌های استانی و کشوری مبلغ ۹ میلیارد و ۸۱۹ میلیون و ۷۶۰ هزارریال جمع آوری و ۷۳ نفر زندانی آزاد شدند.


وی همچنین اظهار کرد: با همکاری، تلاش و همیاری همکاران ستاد دیه و شکات ۳۵ نفر از زندانیان مورد بخشش و گذشت قرار گرفتند و آزاد شدند.

این مقام قضایی اظهار کرد: با هماهنگی و همکاری همکاران قضایی استان تعداد ۶۱ نفر از زندانیان محکوم مالی به مبلغ ۶۴ میلیارد و ۳۶۶ میلیون و ۶۹۴ هزار و ۲۹۵ ریال با استفاده از حکم اعسار و تقسیط از سوی دستگاه قضایی استان آزاد شدند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *