تشکیل ۲۵۰۰ پرونده در حوزه تخلفات منابع طبیعی/ لزوم جبران خسارات وارد شده به طبیعت توسط دستگاه‌های اجرایی

9:31 - 16 اسفند 1396
کد خبر: ۴۰۳۲۸۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان لرستان با اشاره به تشکیل ۲۵۰۰ پرونده در حوزه منابع طبیعی در دادگستری این استان گفت: دستگاه‌های اجرایی در اجرای پروژه‌های خود مکلف هستند که بخشی از اعتبار را برای جبران خسارتی که به طبیعت وارد می‌کنند اختصاص دهند.

تشکیل ۲۵۰۰ پرونده در حوزه تخلفات منابع طبیعی/ لزوم جبران خسارات وارد شده به طبیعت توسط دستگاه‌های اجراییجعفر بدری رئیس کل دادگستری استان لرستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی با اشاره به اینکه خطر برای منابع طبیعی محسوس است اظهار کرد: اگر به خود نیاییم و از منابع طبیعی حفاظت نکنیم  در سال‌های آینده با مشکلات جدی مواجه خواهیم شد.

وی گفت: در حال حاضر از یک طرف با مسئله کم‌آبی و از طرف دیگر با مسئله خشکسالی مواجه هستیم و اگر ما دست روی دست بگذاریم نسل آینده ما دچار مشکل خواهد شد.

رئیس‌کل دادگستری لرستان بابیان اینکه دو هزار و ۵۰۰ پرونده تخلف در حوزه منابع طبیعی در دادگستری استان تشکیل شده است گفت: این رقم عدد قابل‌توجهی است.

بدری با بیان این که با توجه به اهمیت موضوع به پرونده‌های حوزه منابع طبیعی به سرعت رسیدگی می‌شود گفت: مجازات برای این جرائم نیز بازدارنده است، اما این راه‌حل موضوع نیست و باید در این رابطه چاره‌اندیشی شود و دستگاه‌های مرتبط به میدان بیایند و از تخلفات پیشگیری کنند. در استان لرستان این تجاوز به منابع طبیعی، تصرفات و قطع درختان بیشتر بر اساس نیاز شخصی است.

وی افزود: وظیفه دستگاه قضایی نیز شدت مجازات، افزایش هزینه‌ها و ... برای پیشگیری از روند رو به رشد تخلفات، تصرفات و تجاوزات به منابع طبیعی است.

رئیس‌کل دادگستری لرستان اظهار کرد: کشور ما با خشکسالی و کمبود منابع آبی مواجه است که این امر برای اقتصاد کشور که با این بحران‌ها مواجه بوده، فاجعه است.

وی بر ضرورت اهمیت و توجه به منابع طبیعی  تاکید کرد و گفت: دستگاه‌های اجرایی در اجرای پروژه‌های خود مکلف هستند که بخشی از اعتبار را برای جبران خسارتی که به طبیعت وارد می‌کنند، اختصاص دهند.

بدری ادامه داد: اداره کل بازرسی استان لرستان باید این مسئله را به‌طور جدی پیگیری کند و اگر در جایی کوتاهی‌ صورت می‌گیرد برخورد صورت گیرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *