آغاز برپایی مراسم جشن نیکوکاری از امروز/ تحویل کمک‌های جمع آوری شده به نیازمندان پیش از آغاز سال ۹۷

8:01 - 16 اسفند 1396
کد خبر: ۴۰۲۷۸۵
مراسم جشن نیکوکاری از امروز چهارشنبه ۱۶ اسفندماه در سراسر کشور برگزار می‌شود تا کمک‌های خیرین در کمترین زمان ممکن جمع آوری و پیش از آغاز سال نو در اختیار نیازمندان قرار گیرد.

آغاز برپایی مراسم جشن نیکوکاری از امروز/ تحویل کمک‌های جمع آوری شده به نیازمندان پیش از آغاز سال ۹۷به گزارش خبرنگار گروه جامعه ، هر سال و در آستانه عید نوروز، مراسم جشن نیکوکاری به همت کمیته امداد امام خمینی (ره) برگزار می‌شود؛ مراسمی که برای جمع آوری کمک‌های مردمی به منظور رساندن آن به دست قشر نیازمند جامعه است. 

بر اساس آمار، طی سال گذشته مردم ایران در جشن نیکوکاری ۱۲۵ میلیارد تومان به نیازمندان کمک کردند. این کمک‌ها در کمترین زمان ممکن و پیش از عید نوروز به دست نیازمندان می‌رسد. 

در سال جاری نیز مقرر شده جشن نیکوکاری طی روز‌های چهارشنبه ۱۶ اسفندماه، پنجشنبه ۱۷ و جمعه ۱۸ اسفندماه برگزار شود. 

مطابق با برنامه‌های سال‌های گذشته، در روز نخست جشن نیکوکاری کمک‌های دانش آموزان مدارس سراسر کشور جمع آوری می‌شود.

از قبل موضوع کمک به دانش آموزان اطلاع داده شده تا آن‌ها کمک‌های نقدی و غیر نقدی خود را جهت جمع آوری به مدرسه بیاورند. 

در روز ۱۷ اسفند ماه، کمک‌های شهروندان سراسر کشور در میادین شهرها، مراکز خیریه، دفاتر کمیته امداد، مراکز نیکوکاری و فرهنگسرا‌ها جمع آوری شده و در روز آخر مصادف با ۱۸ اسفندماه کمک‌ها در مصلی‌های شهر‌ها و محل‌های برگزاری نماز جمعه جمع آوری می‌شود. 

علی محمد ذوالفقاری، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد در خصوص برنامه‌های این نهاد حمایتی به منظور جمع آوری کمک‌های مردمی در جشن نیکوکاری می‌گوید: عنصر و محور اصلی همه طرح‌های کمیته امداد مردم و خیران هستند و در جشن نیکوکاری نیز با تکیه بر این کمک ها، اقدامات در دستور کار قرار می‌گیرد. 

وی می‌افزاید: سال گذشته مردم ایران ۱۲۵ میلیارد تومان در جشن نیکوکاری کمک کردند و پیش بینی ما این است که میزان این کمک‌ها در سال آینده افزایش پیدا کند. 

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد با ارائه درخواستی از مردم کشور می‌گوید: درخواست ما این است که کمک‌های اهدایی مردم متناسب با نیاز افراد نیازمند باشد. بر اساس بررسی‌های صورت گرفته در برخی از کلانشهر‌های کشور از جمله تهران، در جشن نیکوکاری کمک‌های قابل توجهی جمع آوری می‌شود. 

در استانی همانند تهران در سال ۹۵ و در طول برگزاری جشن نیکوکاری ۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان کمک جمع آوری شد. 

محسن ولیئی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان تهران در این باره به خبرنگار گروه جامعه می‌گوید: در سال جاری نیز همانند سال‌های گذشته جشن نیکوکاری به منظور کمک به نیازمندان و افراد کم برخوردار جامعه در سراسر کشور برگزار می‌شود. 

وی می‌افزاید: به گونه‌ای برنامه ریزی شده که در سطح استان تهران نیز مراسم جشن نیکوکاری برگزار شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان تهران با اشاره به برپایی جشن نیکوکاری در سطح مدارس شهر اظهارکرد: ۱۶ اسفندماه جشن نیکوکاری را در سطح مدارس برگزار خواهیم کرد. از قبل به دانش آموزان مدارس اطلاع داده شده تا آن‌ها در روز ۱۶ اسفندماه هدایای خود را به مدرسه بیاورند. 

ولیئی با اشاره به برگزاری مراسم جشن نیکوکاری در سطح پایگاه‌های سطح شهر می‌گوید: روز پنجشنبه ۱۷ اسفندماه، در مراکز خیریه، دفاتر کمیته امداد، مراکز نیکوکاری و فرهنگسرا‌های شهر اقدام به جذب کمک‌های مردمی شده و مردم می‌توانند کمک‌های خود را به این مراکز ارائه دهند. 

وی می‌افزاید: مقرر شده در روز ۱۸ اسفندماه، مراسم جشن نیکوکاری در مصلی‌های نماز جمعه برگزار شود و ما نیز در سطح استان تهران و شهر تهران این برنامه را داریم. 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان تهران در رابطه با مبالغ جمع آوری شده در جشن نیکوکاری طی سال ۹۵ می‌گوید: سال گذشته در جشن نیکوکاری، ۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان جمع آوری شد و پیش بینی می‌کنیم در سال جاری این رقم به ۱۲ میلیارد تومان افزایش یابد. 

ولیئی با تاکید بر توزیع اقلام و مبالغ جمع آوری شده در جشن نیکوکاری پیش از سال جدید در میان مددجویان می‌گوید: برنامه ما این است که تمام اقلام و مبالغ جمع آوری شده در جشن نیکوکاری پیش از عید نوروز به دست نیازمندان برسد. 

از امروز ۱۶ اسفند ماه تا روز ۱۸ اسفند مراسم جشن نیکوکاری در سراسر کشور برگزار می‌شود و آنطور که گفته شده کمک‌های جمع آوری شده پیش از سال نو در اختیار مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار می‌گیرد. 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *