رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

پیامهای نوروزی امام خمینی(قدّس‌سرّه) و آیت‌الله خامنه‌ای(مدّظلّه‌العالی)

1:00 - 02 فروردين 1397
کد خبر: ۴۰۱۹۶۷
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
کتاب "حُـسـنِ مَـطـلَـع" مشتمل بر پیام‌های نوروزی امام خمینی (قدّس‌سرّه) و آیت‌الله خامنه‌ای (مدّظلّه‌العالی) توسط انتشارات انقلاب اسلامی ایران به چاپ رسیده و در تعادا صفخات ۴۵۶ در اختیار مخاطبان قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، کتاب "حُسنِ مَطلَع" مشتمل بر پیام‌های نوروزی امام خمینی (قدّس‌سرّه) و آیت‌الله خامنه‌ای (مدّظلّه‌العالی) توسط انتشارات انقلاب اسلامی ایران به چاپ رسیده و در تعادا صفخات ۴۵۶ در اختیار مخاطبان قرار گرفته است.

پیامهای نوروزی امام خمینی(قدّس‌سرّه) و آیت‌الله خامنه‌ای(مدّظلّه‌العالی)//////////نوروز

از سال ۱۳۵۸ که نظام جمهوری اسلامی ایران اولین بهار خود را تجربه میکرد، حضرت امام خمینی (قدّس‌سرّه) با بیاناتی به مشخص کردن وظایف اقشار مختلف در سال ۵۸ و تبیین خط‌مشی یک ساله‌ی حرکت انقلابی مردم و دولت پرداختند از آن سال تا کنون هر ساله، همگان منتظرند تا با شنیدن پیام نوروزی رهبر معظّم انقلاب اسلامی رهنمود‌های ایشان را در برنامه‌ریزی‌های خرد و کلان خود در نظر بگیرند.

تاکنون ۳۹ پیام نوروزی از سوی معظّمٌ‌له خطاب به عموم مردم و مسئولین جمهوری اسلامی ایران صادر گردیده است. از سویی دیگر معظّمٌ‌له در دوران تصدی ریاست جمهوری در سال‌های ۶۱ تا ۶۸ نیز ۸ پیام نوروزی صادر فرموده‌اند. در این پیام‌ها خط‌مشی‌های یکساله‌ی کشور و انتظارات معظّمٌ‌له از قوای سه گانه، و عموم دستگاه‌ها و نهاد‌های عمومی و اجرایی و همچنین ملت شریف ایران اعلام میگردد. از سال ۱۳۷۸ در پیام‌های نوروزی ابتکار جدید واقع و برای هر سال، نام و شعاری انتخاب گردید.

پیامهای نوروزی امام خمینی(قدّس‌سرّه) و آیت‌الله خامنه‌ای(مدّظلّه‌العالی)//////////نوروز

کتاب حاضر، دربرگیرنده‌ی تمامی این ۴۶ پیام نوروزی است که بر اساس سیر تاریخی صدور پیام‌ها تنظیم شده است. همچنین با توجه به آن که معمولاً و خصوصاً از سال ۱۳۷۸ به بعد و پس از تعیین شعار سال، مقام معظّم رهبری در طول سال نیز طی بیاناتی به تبیین و تشریح تفصیلی شعار سال مبادرت کرده‌اند در پایان برخی از پیام‌ها مشخصات یک یا چند سخنرانی برای اطلاع از آن بیانات به خواننده‌ی محقق ارائه شده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *