معرفی شهرستان گرگان معروف به اسنرآباد +تصاویر

20:12 - 03 مهر 1397
کد خبر: ۴۰۱۸۳۹
شهر گرگان معروف به اسنرآباد آثار تاریخی چندین هزار ساله دارد .

به گزارش گروه فضای مجازی ، شهر گرگان معروف به اسنرآباد آثار تاریخی چندین هزار ساله دارد .

معرفی شهرستان گرگان
بافت قدیمی به جا مانده در استرآباد غالبا متعلق به دوران صفویه، زندیه و علی الخصوص وابسته به سبک دوران قاجار است و در معماری بافت قدیم، عواملی مثل آب، زمین، تابش نور خورشید و همچنین عوامل اجتماعی و فرهنگی نقش به سزایی داشته است.

معرفی شهرستان گرگان

تورنگ تپه

گرگان توسط بارویی به طول شش کیلومتر محصور بوده است و بر نقاط مختلف این بارو و به فاصله های معین برج‌هایی قرار داشت که در آنها قراولان از شهر محافظت می کردند،‌‌‌‌ رفت و آمد ازچهار دروازه انجام می گرفت.

در حاشیه بیرونی باروها خندقی عمیق حفر شده بود که از خاک آن باروها را بنا کرده بودند. از اواسط حکو.مت قاجار استرآباد به سوی تخریب و ویرانی کامل رفت و در اوایل حکومت پهلوی اول باقی مانده آن‌هم از بین رفت و با معماری و فرم امروزی دوباره شکل گرفت.

 

معرفی شهرستان گرگان
آبشار باران کوه

اماکن تاریخی و گردشگری گرگان:


کاخ اختصاصی ، کاخ شاسمن، کاخ آغامحمدخان ، سد اسکندری (دیوار دفاعی) ، تورنگ تپه ، پل آق قلا، پیرگرده ، تاور آب ، تل‌انبار ، چلبه ، زرشک کوه ، سرچال ، جهان نما، هلالان، گرگان رود ، اسماعیلک ، بارچلی، گرماب‌ دشت ، آبشار باران کوه، آبشار زیارت، منطقه جنگلی ناهارخوران، پارک جنگلی قرق، منطقه حفاظت شده جهان‌نما، مسجد جامع گرگان ، مسجد گلشن ، امام‌زاده هندیجان ، بازار قدیمی گرگان ، روز بازار و هفته بازارها

معرفی شهرستان گرگان

بازار قدیمی گرگان



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *