کاهش 30 درصدی مراجعات به بیمارستان ها در ایام نوروز/ حذف پرستاران فوریتی از قانون ارتقا و بهره وری، بی عدالتی است

8:02 - 13 اسفند 1396
کد خبر: ۴۰۰۷۱۲
دسته بندی: جامعه ، عمومی
قائم مقام سازمان نظام پرستاری گفت: مراجعات به بیمارستان ها در ایام نوروز 30 درصد کاهش یافته و بستری های غیر ضروری به بعد از تعطیلات موکول می شود .

ناقصمحمد شریفی مقدم در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه در خصوص سختی کار پرستاران گفت: پرسنل پرستاری از جوانب مختلف کاری تحت فشار قرار دارند و تأخیر در پرداخت معوقات، فعالیت ٢ برابری نسبت به وظایف تعریف شده آنها، کمبود نیرو و ... نیز به عنوان سختی کار برای آن‌ها تلقی می‌شود.

وی افزود: نوع بیمه پرستاران به محل خدمت این کادر درمانی بستگی داشته و به علت وجود سختی کار و فعالیت ٢٤ ساعته از حق بیمه متفاوتی نسبت به سایر مشاغل و ارگان‌ها بهره مند می‌شوند.

قائم مقام سازمان نظام پرستاری در خصوص نحوه فعالیت پرستاران در ایام تعطیلات نوروز خاطر نشان کرد: جز موارد معدود و خاص، هیچ پرستاری در ایام ١٣ روز نوروز تعطیل نبوده و از قبل از شروع تعطیلات تا پایان نوروز ارائه خدمات درمانی پرستاران ادامه دارد. بنابراین در صورت مرخصی، پرستاران ملزم به جبران ٨٠ ساعت کاری خود و فعالیت ٢٤ ساعته می‌شوند.

وی عنوان کرد: فعالیت کادر فعال در بخش‌های غیر بیمارستانی در ایام نوروز کمتر می‌شود بنابراین به منظور افزایش کیفیت خدمات درمانی از بستری شدن برخی بیماران غیر ضروری و سرپایی در ایام جلوگیری شده و به بعد از تعطیلات موکول می‌شود. براین اساس ٣٠ درصد از مراجعات بیمارستان‌ها کاهش و ارائه خدمات درمانی به ٧٠ درصد باقیمانده در اولویت قرار می‌گیرد.

شریفی مقدم در خصوص فعالیت پرستاران فوریتی اذعان داشت: پرستاران فوریتی در ایام عید در حالت آماده باش کامل قرار داشته و تمامی نیرو‌ها به طور شبانه روزی ملزم به انجام فعالیت می‌شوند.

وی در ادامه گفت: پرستاران فوریتی علاوه بر مشکلات پرستاران بیمارستانی، به علت حوادث غیر مترقبه و جاده‌ای در معرض خطر قرار داشته و از سختی کار بالایی برخوردارند، اما متأسفانه از قانرن ارتقا و بهره وری حذف شده دلیل قانع کننده‌ای از جانب دولت برای این اقدام مطرح نشده است.

قائم مقام سازمان نظام پرستاری خاطر نشان کرد: قانون ارتقا و بهره وری در سال ٨٨ تصویب شد که به موجب آن پرستاران تحت پوشش حمایتی قرار می‌گیرند این در حالی است که سختی کار پرستاران فوریتی نادیده گرفته شده و با طرح ماده جدید، تنها پرستاران بیمارستانی و مراکز را از فوریت‌ها مستثنی کرده و تحت پوشش این قانون قرار داده اند. از نظر ما این اقدام ناعدالتی بوده و نباید نسبت به حق این پرستاران اجحاف شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *