رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

«حیران» یکی از زیباترین مناطق سرسبز ایران

21:50 - 03 فروردين 1397
کد خبر: ۳۹۹۸۸۶
گردنه حیران به دلیل زیبایی طبیعی به عنوان یکی از منطقه‌ های نمونه گردشگری در ایران به شمار می ‌رود و با توجه به شرایط آب و هوایی مناسب در سالیان اخیر، مورد توجه گردشگران قرار گرفته و ساخت و ساز بناهای تفریحی و گردشگری در آن افزایش یافته ‌است.
به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی ، گردنه حیران از مهمترین جاذبه‌های گردشگری این روستا، گردنه حیران است که در مسیر راه ارتباطی آستارا – اردبیل قرار گرفته است. این گردنه که آخرین منطقه حفاظتی استان گیلان می‌باشد، از یک طرف مشرف به کوه‌هایی است که پوشیده از جنگل‌های انبوه است و از سویی مشرف به دره‌ای نه چندان عمیق که از میان آن رود ارس عبور می‌کند این رود تعیین کننده مرز ایران و کشور آذربایجان است.

این گردنه در بیشتر زمان‌ها در زیر پوششی از مه قرار دارد و از نظر طبیعی دره‌ها و کوهپایه‌های آن، پوشیده از گل‌ها و گیاهان جنگلی و مرتعی هستند.
 
شاید توصیف شکوه حیران از زبان آنوبانینی ناشدنی باشد؛ ولی بیشک نام این گردنه زیبا و کم نظیر خود بیان کننده شکوه و عظمتی است که انسان در این منطقه احساس می‌کند. از دیدن مناظر انسان حیران می‌ماند که آیا اینجا قسمتی از دنیا است یا قطعه ای از بهشت. همه گردشگران و ایرانگردان باید در سفر‌های خود این منطقه را در ذهن داشته باشند که نباید از آن به سادگی گذشت.
 
حیران یکی از زیباترین مناطق سرسبز ایران/عیدانه
 
 
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.

برچسب ها: گردنه حیران

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *