رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

توطئه و فتنه دشمنان جز هزینه‌های بیشتر و گرفتاری برای خودشان حاصلی نخواهد داشت / مجموعه‌های حفاظتی در قوه قضائیه باید روحیه انقلابی با دیدگاه ارزشی، جهادی و ولایی داشته باشند

16:31 - 28 بهمن 1396
کد خبر: ۳۹۷۷۴۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه با بیان اینکه مجموعه‌های حفاظتی در قوه قضائیه باید روحیه انقلابی با دیدگاه ارزشی، جهادی و ولایی داشته باشند گفت: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی هرچقدر هم که توطئه و فتنه نمایند جز هزینه‌های بیشتر و گرفتاری برای خودشان حاصلی نخواهد داشت.

به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، حجت‌الاسلام و المسلمین خطیب در همایش حفاظت و اطلاعات‌های سازمان قضایی نیرو‌های مسلح که در روز چهارشنبه مورخ ۲۵/۱۱/۹۶ در شهر شیراز برگزار گردید، ضمن سپاس از درگاه الهی و تقدیر از حضور تماشایی و پرشور مردم ولایتمدار و انقلابی در راهپیمایی بزرگ ۲۲ بهمن امسال اظهار کرد: مردم عزیز این بار نیز با حضور انقلابی و مقتدرانه خود نظام اسلامی خود را که انفجار نور بود، یک بار دیگر به همه پرسی گذاشتند و مهر تأئیدی بر این نظام مقدس زدند.

وی در ادامه با توجه به دشمنی دیرینه استکبار با نظام اسلامی افزود: اینبار نیز دشمن در نقشه خود ناکام ماند و هرچه دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با اذناب داخلی و خارجی خود فتنه نمایند و توطئه چینی کنند و سعی در ایجاد آشوب داشته باشند، غیر از تحمیل هزینه‌های مضاعف و گرفتاری بیشترِ خودشان در این دام، حاصلی نداشته و چیزی عایدشان نخواهد شد.

رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه در ادامه با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه(س) گفت: حضرت زهرا(س) بعنوان اسوه و الگو، حجت خداوند بر تمام ائمه(ع) و شیعیان است.

حجت‌الاسلام و المسلمین خطیب در ادامه افزود: حضرت زهرا(س) کوثری هستند که توسل به ایشان و فرزندان و ذریه پاک ایشان نظام شیعی ما را در جهان حفظ خواهد کرد و ایام شهادت ایشان بعنوان لیله القدر ما شیعیان است و انشاءالله وقتی فرزندش حضرت مهدی (عج) قیام نمایند، عَلَم واقعی تشیع و اسلام ناب در سرتاسر جهان به اهتزاز در خواهد آمد.

وی در ادامه با توجه به حرکت و سیر کنونی جوامع اظهار داشت: با توجه به پیشرفت‌های بوجود آمده در دنیای امروز، تمدن‌های بشری که با یک ابزار سخت و صنعتی شروع شده و با دانش و هوشمندی به ابزار نرم و تکنولوژی‌های جدید دست یافته، با سرعت در حال پیشرفت است و نباید ما از این قافله عقب بیفتیم و باید خود را نسبت به دانش روز تجهیز کنیم و با توجه به اینکه فناوری توانسته در سبک زندگی مردم و روابط اجتماعی آن‌ها و مرز‌های حاکمیتی تغییر ایجاد کند، می‌توان این پیش بینی را نسبت به آینده داشت که این تغییرات در آینده وسیعتر و با سرعت بیشتری صورت خواهد گرفت.

حجت‌الاسلام و المسلمین خطیب گفت: جامعه امروزی ما جامعه‌ای نیست که از فضای واقعی دور و به فضای مجازی ملحق شده باشد؛ بلکه یک فضای تلفیقی از واقعی و مجازی را در خودش دارد و به نظر می‌رسد این تلفیق در آینده از نظر شکلی و سرعت تحول تغییر کند؛ چون هوش مصنوعی یا بعنوان یک پایه سوم وارد این شرایط اجتماعی می‌شود و یا قابلیت هر دو پایه را خواهد داشت و اگر ما خودمان را برای این شرایط یعنی تغییرات پیش رو آماده نکنیم، عقب خواهیم افتاد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در آینده روابط سازمانی و اجتماعی افراد متأثر از این تغییرات خواهد بود افزود: ما در این نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران یک ویژگی برجسته داریم که این ویژگی عامل سومی در این تأثیرگذاری هست؛ چرا که ما جمهوری اسلامی خود را بر پایه ایمان، معنویت، اعتقادات، اسلام و مکتب تشیع بنا نمودیم و این فاصله زیادی با بنیان‌های تمدنی روز دنیا دارد.

وی گفت: ما عملاً در جهت خلاف آن چیزی که پایه و اساس تمدن موجود در دنیای غرب است، حرکت و نظام خود را تثبیت کردیم و این حرکت تبدیل به یک حرکت جهانی شد.

رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه بیان داشت: این انقلابِ بی بدیل به لحاظ معنویت، ایمان و قدرت خود در دنیا با ذات طبیعت انسان‌ها که همان آزادیخواهی است، سازگاری دارد و شرایطی را بوجود آورده که دنیا آن را بعنوان یک قدرت تثبیت شده پذیرفته است.

حجت الاسلام و المسلمین خطیب در این مراسم با اشاره به جایگاه مهم سازمان قضایی نیرو‌های مسلح خطاب به حفاظت و اطلاعات‌ سازمان قضایی نیرو‌های مسلح خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در مورد این سازمان فرموده اند: "سازمان قضایی نیرو‌های مسلح باید با اقتدار و حکمت کارش را پیش ببرد"، پس اقتدار و حکیمانه بودن شما، دو ویژگی مورد نظر مقام معظم رهبری است و از آنجائیکه که شما جزء خانواده بزرگ نیرو‌های مسلح هستید و همیشه مورد هدف دشمن بودید و خواهید بود، به همین دلیل صیانت و حفاظت از مجموعه‌های نیرو‌های مسلح که مظهر اقتدار و عزت کشور هستند، با شما عزیزان است.

رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه در ادامه تصریح کرد: مجموعه‌های حفاظتی قوه قضائیه بخصوص سازمان قضایی نیرو‌های مسلح باید روحیه انقلابی، دیدگاه ارزشی، جهادی و ولایی داشته باشند. باید همه مجموعه‌های قضایی و اداری در قوه قضائیه هم نگاهشان و هم عملکردشان با دیدگاه انقلابی گری تطبیق داشته باشد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مدیران باید حفاظت را بعنوان چشم و چراغ و یار و بازوی خود بدانند، افزودند: یک مرز بندی روشن بین مدیرِ یک مجموعه و مدیران حفاظت وجود دارد و آن این است که حفاظت وظیفه نظارت دارد و نباید در کار اجرایی مدیر دخالت داشته باشد؛ بلکه هردو با تعامل با یکدیگر بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب جهت ارتقاء سطح سلامت مجموعه با فساد مبارزه می‌کنند.

رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه در ادامه گفت: مدیری که خودش قاضی است، باید شرایط حاکمیت را بپذیرد و آنچه که از جانب رهبر عزیزمان و رئیس محترم قوه بیان می‌شود، با جدیت پیگیری و عمل نماید و خود را نسبت به تقویت ساختاری، سازمانی و نیروی انسانی و تجهیز نمودن مجموعه‌های نظارتی و حمایت از آن‌ها در تحقق این اهداف و مبارزه با فساد موظف بداند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *