موشک‎های پدافند هوایی سوریه از آسمان تل‌آویو و حیفا عبور کردند

12:02 - 28 بهمن 1396
کد خبر: ۳۹۷۶۰۵
ارتش رژیم صهیونیستی یک هفته پس از حمله پدافند هوایی سوریه به جنگنده‌هایش اذعان کرده که برخی از موشک‎های شلیک‌ شده ارتش سوریه از آسمان تل‌آویو و حیفا عبور کرده‌ است.

موشک‎های پدافند هوایی سوریه از آسمان تل‌آویو و حیفا عبور کردندبه گزارش گروه بین‌الملل ، کانال 10 تلویزیون اسرائیل به نقل از منابع امنیتی نظامی آگاه فاش کرده که برخی از موشک‎های شلیک‌شده از سوی ارتش سوریه به سمت جنگنده‌های اسرائیلی از آسمان شهرهای تل‌آویو و حیف عبوز کرده‌ است.

این خبر یک هفته پس از ساقط‌ شدن جنگنده اف-16 رژیم صهیونیستی از سوی پدافند ارتش سوریه به رسانه‌ها درز کرده‌‍ است.

در همین حال برخی از رسانه‌های صهیونیستی از جمله پایگاه جروزالم‌پست مدعی شدند ارتش اسرائیل این گزارش را تأیید نکرده و کانال 10 تلویزیون اسرائیل نیز لینک گزارش خود را در شبکه توییتر حدف کرده‌ است.

در همین رابطه ارتش اسرائیل در گزارشی رسانه‌ها را غافلگیر کرد و گفته که حزب‌الله چندین سامانه دفاع موشکی از جمله سامانه دفاعی سام-5 که توانایی رهگیری هواپیماهای ترابری و جاسوسی را دارد.

از سوی دیگر ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شده در حمله اخیر نیمی از سامانه دفاع هوایی سوریه را نابود کرده‌ است.

روز شنبه گذشته پدافند هوایی سوریه در پاسخی قاطعانه در واکنش به تجاوز جنگنده‌های اسرائیلی به حریم هوایی این کشور، جنگنده اف-16 این رژیم را ساقط کردند.

مقامات سوریه روز شبنه اعلام کردند که سامانه دفاع موشکی سوریه چند جنگنده این رژیم را هدف قرار داده اما صهیونیست‌ها تأکید داشتند تنها جنگنده اف-16 هدف پدافند هوایی سوریه قرار گفته‌ شده است.

یک مقام نظامی سوریه در پی سقوط یک فروند جنگنده اف-16 رژیم صهیونیستی در سرزمین‎های اشغالی، گزارش داد: رژیم صهیونیستی روز شنبه حمله دیگری را به یکی از پایگاه‌های نظامی در منطقه «الوسطی» ترتیب داده که با واکنش سامانه پدافندی سوریه روبرو شده است.

ارتش رژیم صهیونیستی نیز مدعی شد که یک هواپیمای بدون سرنشین ایرانی که از سوریه به سمت سرزمین‌های اشغالی حرکت کرده را رهگیری کرده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *