پنتاگون نسبت به پیشرفت در "جنگ افغانستان" ابراز تردید کرد

6:06 - 29 بهمن 1396
کد خبر: ۳۹۷۴۵۴
یک آژانس نظارتی وابسته به پنتاگون در گزارشی نسبت به پیشرفت در جنگ شانزده ساله آمریکا در افغانستان ابراز تردید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل به نقل از آسوشیتدپرس، اداره بازرسی کل پنتاگون با انتشار گزارشی اعلام کرد که هر چند آمریکا سه هزار و پانصد نیروی دیگر به افغانستان فرستاده و حملات هوایی را علیه طالبان افزایش داده است، دولت افغان تا اواخر 2017 نتوانسته کنترل خود را بر مناطق بیشتری در این کشور گسترش دهد.

طبق این گزارش، هنوز زود است که در مورد مهمترین راهبرد دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا برای افغانستان نظر داد. ترامپ در ماه اوت گذشته راهبردی برای افغانستان ارائه کرد که مهمترین هدف آن اعمال فشار بر طالبان برای مصالحه با دولت کابل است.

گزارش پنتاگون حاکی است که فعلا دشوار است که تاثیر این راهبرد را ارزیابی کرد زیرا هنوز اطلاعات لازم درباره این راهبرد، از جمله تلفات نظامیان افغانستان، ارائه نشده است.

این در حالی است که سازمان ملل متحد روز پنجشنبه در گزارشی، سال 2017 را مرگبارترین سال برای افغانستان از آغاز فعالیت شورشیان در این کشور توصیف کرد.

در سال 2017 میلادی نزدیک به 2 هزار و سیصد نفر بر اثر بمبگذاری و حملات انتحاری در افغانستان کشته یا زخمی شدند. هیات معاونت سازمان ملل ملل متحد در افغانستان (یوناما) در گزارشی که پنجشنبه منتشر کرد با ذکر این آمار، سال 2017 را «خونین‌ترین سال» از آغاز فعالیت شورشیان در افغانستان دانست.

این هیات اعلام کرد که روند افزایشی تلفات ناشی از حملات شورشیان مسلح در افغانستان در اوایل سال 2018 نیز ادامه یافته است.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *