آمریکا ۱۶ فرد و نهاد روسیه را به اتهام دخالت در انتخابات ریاست جمهوری تحت پیگرد قرار داد / کرملین: اطلاعی نداریم

23:13 - 27 بهمن 1396
کد خبر: ۳۹۷۴۲۵
منابع خبری روز جمعه خبر دادند هیئت منصفه دادگاهی در واشنگتن ۱۶ فرد و نهاد روسیه را به اتهام دخالت در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا تحت پیگرد قرار داده‌اند.

به گزارش گروه بین الملل به نقل از رسانه‌ها؛ آمریکا با استناد به کیفرخواست دادستان ویژه تحقیق درباره دخالت ادعایی روسیه در انتخابات این کشور ۱۳ تبعه روسیه و ۳ نهاد این کشور را تحت پیگرد قرار داد.

مطابق با کیفرخواستی که روی وب‌سایت وزارت دادگستری آمریکا قرار گرفته ۱۶ فرد و نهاد روسیه به نقض قوانین داخلی این کشور متهم شده‌اند و اتهاماتی از قبیل حمایت از «دونالد ترامپ» (رئیس‌جمهور فعلی آمریکا)، تلاش برای بی‌اعتبار کردن «هیلاری کلینتون» (رقیب ترامپ در انتخابات سال ۲۰۱۶) و خریداری غیرقانونی تبلیغات سیاسی را نگاشته شده است.

روسیه بار‌ها اتهامات مربوط به حمایت از ترامپ در رقابت‌های انتخاباتی آمریکا را رد و تأکید کرده در مبارزات انتخاباتی کشور‌های دیگر دخالت نمی‌کند.

در همین رابطه کرملین با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد اطلاعی از موضوع تحریم اشخاص و نهادهای روسی ندارد.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز با «مضحک و بی‌معنی» خواندن اتهامات مطرح شده علیه شهروندان روس گفت: چطور ۱۳ نفر می‌توانند در برابر سرویس‌های اطلاعاتی چندین میلیارد دلاری آمریکا، در انتخابات این کشور دخالت کنند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *